مطالب درسی

هم خانواده ظاهر + معرفی 6 هم خانواده برای کلمه ظاهر و مترادف و معنی کلمه ظاهر

هم خانواده ظاهر : بچه های کلاس سوم و ششم ابتدایی ، در این بخش با هم خانواده کلمه ظاهر و همچنین مترادف و معنی کلمه ظاهر آشنا می شوند.

ظاهر یک کلمه عربی است که بطور گسترده ای در زبان فارسی مورد استفاده قرار می گیرد. هم خانواده این کلمه که در 3 حرف اصلی مشترک هستند عبارتند از ظهور، مظهر، مظاهر، ظاهرا، ظاهری و ظهر.

این کلمه در فارسی به معنای آشکار و نمایان است. برای فهمیدن هم خانواده یک واژه شما باید ریشه آن را مشخص کنید. کلمات هم خانواده معنای مشابهی دارند و می توانید آنها را در جملات خود مورد استفاده قرار دهید.

همچنین ببینید  پارت ها کدام حکومت را به وجود آوردند کلاس چهارم

کلمات مختلف علاوه بر هم خانواده، مترادف و متضاد نیز دارند که شما در طول تحصیل خود با آنها آشنا می شوید. یادگیری این موارد به شما کمک می کند خیلی راحت جمله سازی کنید و به تقویت زبان فارسی کمک خواهند کرد.

نمایان، آشکار، جلوه گر، مشهود، معلوم، پیدا، پدیدار، مرئی، برملا، عیان، محسوس، هویدا، نمودار، آشکارا و واضح مترادف کلمه ظاهر هستند. بطور کلی معنی این کلمه ظاهر در زبان فارسی به معنای آشکار و پیدا است.

کلمه ظاهر در فرهنگ معین به عنوان آشکار، پیدا و مشخص بودن سطح بیرونی هر چیزی ذکر شده است. لغت نامه دهخدا و فرهنگ عمید نیز معنی کلمه ظاهر را روشن،  نمایان، عیان، پدیدار، معلوم، پدید آینده، واضح و مرئی عنوان کرده اند.

همچنین ببینید  کودکستان یعنی جایی که کلاس سوم

اگر می خواهید بدانید که متضاد کلمه ظاهر چیست باید بگوییم که متضاد این کلمه پنهان، نامعلوم، باطن و نهان است. واژه ظاهر در جمله های مختلف گاهی اوقات در کنار باطن به کار می رود. به عنوان مثل می توان گفت ظاهر و باطن این خانه همین است که می بینید. یعنی شما خوبی ها و بدی های این خانه را اکنون می بینید.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده صلاح

هم خانواده کلمه درس

هم خانواده لذت

هم خانواده تصمیم

هم خانواده سعادت

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا