مطالب درسی

هم خانواده لذت + مترادف ، معنی و متضاد لذت برای تمامی پایه های تحصیلی

هم خانواده لذت : کلاس های سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی ، در این بخش ، به خوبی با هم خانواده کلمه لذت و مترادف و معنی آن اشنا می شوند.

کلمه لذت یک کلمه عربی است که در فرهنگ فارسی نیز بسیار استفاده می شود. اولین کاری که برای یافتن هم خانواده یک کلمه باید انجام داد، پیدا کردن اصل یا ریشه آن کلمه است. هم خانواده کلمه لذت را شما در کلاس چهارم یاد می گیرید و می توانید از آنها در انشاء نویسی استفاده کنید.

هم خانواده کلمه لذت شامل لذیذ، التذاذ و تَلَذُّذ است که در بین آنها کلمه لذیذ را ما در فارسی بسیار استفاده می کنیم. مثلا وقتی یک غذای بسیار خوشمزه میل می کنیم از آن به عنوان یک غذای لذیذ یاد می کنیم.

مترادف کلمه لذت کلماتی مانند خوشی، کیف، حظ، نعیم، رغبت، نشاط و علاقه است. در فرهنگ لغت معین کلمه لذت به خوشی ترجمه شده است. دهخدا نیز در کتاب فرهنگ لغت خود کلمه لذت را به درک خوشی و حال خوب ذکر است. معنی این کلمه در فرهنگ عمید علاوه بر خوشی، گوارایی و برخورداری بیان شده است.

همچنین ببینید  گلستان یعنی چه کلاس سوم

کلمه لذت معمولا برای بیان احساس رضایت و خوشایندی مورد استفاده قرار می گیرد. این کلمه یک تجربه یا فعالیت با نتیجه مثبت را بیان می کند. احساس لذت می تواند در نتیجه عشق، رضایت، شادی و آرامش در افراد پدید بیاید. مثلا وقتی شما از انجام یک حرکت ورزشی خوشحال هستی و علاقمندی که آن را دوباره انجام بدهی، نشان دهنده لذت بردن از آن است.

سایر کلمات مترادف واژه لذت شامل مطبوع، دلنشین، گوارا، مسرور، خوشوقت، سرحال و خوشایند هستند. شما از این کلمات می توانید در بیان احساس لذت استفاده کنید.

حالا که با هم خانواده ها و مترادف واژه لذت آشنا شدید خالی از لطف نیست که با متضاد این کلمه نیز آشنا شوید. این کلمات عبارتند از ناگوار، دردناک، بی رغبت، بی میل، بی انگیزه و هر کلمه ای است که لذت نبردن شما از کاری را بیان کند.

همچنین ببینید  معنی کلمه قفقاز کلاس چهارم درس دهم 🤔 مترادف و متضاد قفقاز

مطالب پیشنهادی :

هم خانواده تصمیم + مترادف و معنی کلمه تصمیم

هم خانواده سعادت + متضاد و مترادف کلمه سعادت

3.1/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا