مطالب درسی

هم خانواده تصمیم + مترادف و معنی کلمه تصمیم

هم خانواده تصمیم : دانش آموزان کلاس اول ، سوم ، چهارم ، پنجم ، هفتم و نهم ؛ در این بخش با هم خانواده کلمه تصمیم و مترادف آن آشنا می شوند.

در زبان فارسی به کلماتی با ریشه یا اصل مشابه هم خانواده گفته می شود. یادگیری کلمات هم خانواده به شما کمک می کند معنی کلمات را بهتر درک کنید. همچنین می توانید در جمله سازی از کلمات هم خانواده استفاده کنید.

کلمه تصمیم یک کلمه عربی است که در فارسی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تصمیم در فارسی به معنای عزم و اراده برای انجام یک کار است. در واقع تصمیم گرفتن به معنای قصد کردن، نیت کردن، مصمم شدن و اراده کردن برای انجام صد درصدی یک کار است.

همچنین ببینید  جمله سازی با کلمه موقع کلاس دوم + 40 نمونه

هم خانواده های این کلمه شامل تصمیمات، مصمّم، صمیمیّت و صمیمی هستند. شما با دانستن ریشه این کلمه به راحتی می توانید هم خانواده های آن را پیدا کنید.

معنی کلمات هم خانواده شبیه به هم است و می توان با آنها جمله های زیادی ساخت. در واقع با یادگیری هم خانواده و مترادف های هر کلمه توانایی شما در جمله سازی افزایش می یابد و می توانید جمله های زیباتری بنویسید.

در فرهنگ لغت فارسی کلمه تصمیم به معنای عزم، اراده، قصد، همت و آهنگ برای انجام یک کار است. این کلمات به عنوان مترادف کلمه تصمیم در فارسی استفاده می شوند و استفاده از هر کدام آنها می تواند قصد انجام کاری را نشان دهد. مثلا جمله ندا تصمیم دارد که درس هایش را خوب بخواند را می توانیم به این شکل بنویسیم که ندا قصد دارد درسهایش را خوب بخواند.

همچنین ببینید  کودکستان یعنی جایی که کلاس سوم

معنی کلمه تصمیم در فرهنگ لغت معین به عنوان آهنگ و قصد برای انجام یک کار بیان شده است. در لغت نامه دهخدا اراده و عزم انجام یک کار معنی واژه تصمیم ذکر شده است. در فرهنگ عمید نیز تصمیم به معنی عزم و اراده راسخ برای انجام کاری عنوان شده است. شما می توانید از واژه تصمیم یا مترادف های آن در جمله نویسی و انشاء استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی :

هم خانواده سعادت + متضاد و مترادف کلمه سعادت

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا