مطالب درسی

هم خانواده سعادت + متضاد و مترادف کلمه سعادت

هم خانواده سعادت : دانش آموزان کلاس سوم ، چهارم ، ششم و هفتم ، در این بخش با هم خانواده کلمه سعادت و مترادف و متضاد آن آشنا می شوند.

هم خانواده به کلماتی گفته می شود که از یک ریشه گرفته شده باشند. در کلمات هم خانواده حرف اصلی آن کلمه در کلمات دیگر به ترتیب پشت سرهم تکرار می شود. کلمات هم خانواده از نظر معنی نیز بسیار شبیه هم هستند. برای پیدا کردن هم خانواده کلمات شما باید به اصل یا ریشه کلمه توجه کنید. در صورت تشخیص اصل یا ریشه کلمه به راحتی می توانید هم خانواده های آن را پیدا کنید.

کلمه سعادت یک کلمه عربی است که ریشه آن “سَعد” به معنای خوشبختی و نیک بختی است. برای اطمینان از معنی کلمات شما می توانید به فرهنگ لغت دهخدا، معین و عمید مراجعه کنید. در این کتاب ها کلمه سعادت به خوشبختی، خجستگی و نیک بختی معنی شده است.

همچنین ببینید  جمله سازی با زنبور عسل کلاس اول 35 نمونه

هم خانواده های کلمه سعادت که از ریشه سعد می آیند سعادتمند و با سعادت هستند که به معنی خوشبختی است. ساعد، سعید، مسعود، سعد، سعدی، مساعد و اسعد دیگر کلمات هم خانواده سعادت هستند.

در فارسی کلمه سعادت به معنی شادی، خوشی و خوشبختی است. در فرهنگ ما از این کلمه برای اسم دختران استفاده می شود. اصطلاحات مرتبط یا مترادف های این کلمه در فارسی عبارت از بهروزی، خوشی، شادی، رضایت، خیر، برکت، کامرانی، نیکبختی، نیکروزی و فلاح هستند.

کلمه سعادت در جملات بسیاری استفاده می شود که همگی به خوشحالی و خوشبختی دلالت می کنند. به عنوان مثال در ایران برای جوانان هنگام ازدواج آرزوی سعادت و خوشبختی می کنند. کلمه سعادت و خوشبختی با اینکه معنای یکسانی دارند در زبان فارسی معمولا همراه یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. آرزوی سعادت و نیک بختی در فرهنگ ما یکی از بهترین دعاهایی است که برای هر کسی می توان از خدا خواست.

همچنین ببینید  بازیافت زباله چیست کلاس سوم و چهارم ابتدایی

حالا که با هم خانواده و مترادف کلمه سعادت آشنا شدید بهتر است بدانید که در فرهنگ لغت فارسی متضاد کلمه سعادت شامل ناخوشی، نارضایتی، ناراحتی، شقاوت و احساس ناامیدی است.

مطلب پیشنهادی :

کلماتی که مثل هم نوشته میشوند ولی معنی متفاوتی دارند کلاس چهارم

2.7/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا