مطالب درسی

به تعداد اعضای خانواده چه می گویند سوم ابتدایی

در کتاب سوم ابتدایی، به تعداد اعضای خانواده “تعداد افراد خانواده” یا “تعداد اعضای خانواده” گفته می‌شود.

در درس چهارم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی با عنوان “اعضای خانواده”، مفهوم خانواده و نقش هر یک از اعضای آن به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. در این درس، دانش‌آموزان با واژگانی مانند “پدر”، “مادر”، “فرزند”، “برادر”، “خواهر”، “پدربزرگ”، “مادربزرگ”، “عمو”، “دایی”، “خاله”، “عمه” و “فرزندخوانده” آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه تعداد افراد خانواده خود را بشمارند.

در کتاب درسی، به طور مستقیم به تعداد اعضای خانواده اشاره‌ای به عنوان یک مفهوم مجزا نشده است. با این حال، در برخی از تمرین‌ها و فعالیت‌های کتاب، از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که تعداد افراد خانواده خود را بشمارند یا در مورد تعداد افراد خانواده‌های مختلف بنویسند.

برای مثال، در یکی از تمرین‌ها، از دانش‌آموزان خواسته شده است که شکل‌های مختلف خانواده را رسم کنند و تعداد افراد هر خانواده را بنویسند. در فعالیتی دیگر، از دانش‌آموزان خواسته شده است که در مورد یک روز در خانواده خود بنویسند و تعداد کارهایی را که هر یک از اعضای خانواده انجام می‌دهند، بشمارند.

بنابراین، اگرچه در کتاب سوم ابتدایی به تعداد اعضای خانواده به عنوان یک مفهوم مجزا با یک واژه خاص اشاره نشده است، اما دانش‌آموزان در خلال درس‌ها و فعالیت‌های مختلف، با این مفهوم آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه آن را بشمارند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا