مطالب درسی

تحقیق در مورد فلامینگو + زندگی و ویژگی‌ های آن ها

تحقیق در مورد فلامینگو

فلامینگو نوعی پرنده از راسته بال آتشی سانان بوده که با نام مرغ آتشین نیز شناخته می‌ شود. این پرنده با پاهای دراز، گردن بلند و خمیده، منقار منحنی و پروبالی به رنگ‌ های زیبای صورتی و سفید به گونه‌ ای منحصر به فرد تغذیه می‌ کند.

فلامینگو هنگامی که به سن بلوغ برسد با تغییر رنگ از صورتی به قهوه‌ ای مواجه می‌ شود. رنگ پاها و منقار این پرنده قرمز بوده و همچنین پرهای اولیه و ثانویه آن سیاه هستند. نحوه پرواز کردن فلامینگوها به شکلی است که در امتداد بدن خود پاها و گردن را دراز کرده و سر خود را مقدار کمی به سمت پایین نگه می‌ دارند. بال‌ های این پرنده ترکیب زیبایی از رنگ‌ های سیاه و سرخ بوده که برای هر کس می‌ تواند شگفت انگیز باشد.

فلامینگو چیست؟

فلامینگو پرنده‌ ای خاص و بسیار زیبا بوده که به خاطر ظرافت ظاهر و رنگ خود مورد توجه قرار گرفته است. خوشبختانه در کشور ایران نیز می‌ توانید فلامینگوها را از نزدیک مشاهده کنید. این پرنده به آرامی راه می‌ رود. بلندای قد فلامینگو از ۹۰ سانتی‌ متر تا ۱۵۰ سانتی متر ممکن است طول بکشد. تغذیه بسیاری از فلامینگوها، گیاهان آبی و حلزون است. سبک زندگی این پرنده به شکلی است که معمولا در دسته‌ های چند هزارتایی و به صورت دسته جمعی زندگی می‌ کنند. این پرنده آبزی و بزرگ جثه از راسته بال آتشی‌ سانان بوده که غذا را از منقار خمیده خود می‌ گذراند.

غذای فلامینگو

همانگونه که عنوان کردیم غذا خوردن فلامینگو به گونه‌ ای است که آن را از منقار خمیده و صافی مانند خود گذر خواهند داد. اما غذای فلامینگو چیست؟

فلامینگوها معمولا در لجنزارها، مانده آب‌ های حاصل طغیان دریاچه و مرداب‌ های ساحلی کم عمق زندگی می‌ کنند. این پرندگان زیبا از انواع میگوها، موجودات سخت پوست دریاچه، پلانکتون و جلبک تغذیه خود را انجام می‌ دهند. تنوع غذایی فلامینگوها سبب شده است که پرهای رنگارنگی داشته باشند. رژیم غذایی این پرنده زیبا را سخت پوستی به نام آرتمیا می‌ دانند.

فلامینگو نماد چیست؟

کلمه فلامینگو از یک واژه اسپانیایی تحت عنوان فلامنکو گرفته شده است. فلامنکو در زبان اسپانیایی معنی آتش را می‌ دهد. در سمبل شناسی این پرنده را نماد زیبایی، تعادل و شخصیت اجتماعی می‌ دانند. علاوه بر این پرنده فلامینگو را مسئولیت پذیر و باوقار باید دانست. نوع زندگی فلامینگو بیان می‌ کند که خانواده محوری تا چه اندازه می‌ تواند اهمیت داشته باشد. فلامینگوها شما را به اجتماعی بودن و زندگی گروهی ترغیب خواهند کرد. این پرنده نشان رهبری و مسئولیت پذیری نیز می‌ تواند باشد.

همچنین ببینید  هم خانواده ظاهر + معرفی 6 هم خانواده برای کلمه ظاهر و مترادف و معنی کلمه ظاهر

فلامینگوها در ایران

خوشبختانه در ایران می‌ توانید فلامینگوها را از نزدیک مشاهده کنید. در تابستان این پرنده در استان‌ های فارس و همچنین خوزستان ممکن است زاد و ولد داشته باشد. علاوه بر این در دریاچه ارومیه نیز می‌ توانید به دیدن پرنده زیبای فلامینگو بروید. اگر به باغ پرندگان تهران مراجعه کنید نیز این پرنده را مشاهده خواهید کرد.

زاد و ولد و جفت‌ گیری فلامینگوها

نحوه تولید مثل فلامینگو به این صورت است که در هر سال یک بار جفت‌ گیری می‌ کنند. این پرنده برای تخم گذاری خود یک لانه گلین می‌ سازد. فلامینگوهای ماده در سوراخ لانه‌ ای که درست کرده‌ اند یک تخم قرار می‌ دهند. سپس نر و ماده به صورت نوبتی هر کدام بر روی تخم می‌ خوابند. جوجه فلامینگو پس از ۳۰ روز از تخم بیرون خواهد آمد. ۵ روز بعد، جوجه می‌ تواند لانه را ترک کرده و به گروه فلامینگوهای جوجه بپیوندد.

تغذیه جوجه فلامینگو تا روزهای اول به این صورت است که به لانه خود برگشته و هر خوراکی که پدر و مادر برایش تهیه کرده‌ اند را مصرف می‌ کند. بعد از دو هفته جوجه فلامینگو می‌ تواند به جستجوی خوراک خود بپردازد.

در محیط طبیعی این پرنده می‌ تواند بین ۱۵ تا ۲۰ سال زندگی کند. بیشتر پرنده شناسان این پرنده زیبا را در چهار دسته تقسیم کرده‌ اند.

زیستگاه فلامینگوها، 4 گروه فلامینگوها

فلامینگوها را می‌ توانید بیشتر در تالاب‌ ها، باتلاق های کم عمق ساحلی و لجنزارها مشاهده کنید. به جز قطب جنوب، این پرنده در تمام نقاط جهان زندگی می‌ کند. ۴ دسته‌ ای که پرنده شناسان برای فلامینگو در نظر گرفته‌ اند را می‌ توانید در نقاط زیر مشاهده کنید.

فلامینگوهای بزرگ را بیشتر در آفریقا، جنوب آمریکای جنوبی، آسیای جنوبی، اروپا و هند غربی می‌ توان مشاهده کرد.

فلامینگوهای کوچک بیشتر در تانگانیکای آفریقا و دشت های بزرگ کنیا زندگی می‌ کنند.

فلامینگوهای آندی و جیمس که به عنوان گونه‌ های کمیاب از آن ها نام می‌ برند در آمریکای جنوبی و بیشتر در دریاچه‌ های مرتفع رشته کوه آند مشغول به زندگی هستند.

همچنین ببینید  چرا مسلمانان روز عید فطر را به همدیگر تبریک می گویند

فلامینگوهای وحشی نیز قبلا در جنوب فلوریدا مشاهده می‌ شدند. متاسفانه به خاطر پرهای زیبای این دسته از فلامینگوها، مردم آن ها را چه کار می‌ کنند.

چرا فلامینگو بر یک پا می‌ ایستد؟

ایستادن فلامینگو بر یک پا موضوعی بوده که سالهاست ذهن محققین را مشغول کرده است. هنوز که هنوز است هیچگونه دلیلی برای ایستادن فلامینگوها بر روی یک پا نمی‌ توان یافت نمود. محققین آتلانتا و همچنین بخشی از محققین در دانشگاه Emory تحقیقات زیادی بر روی زندگی فلامینگوها انجام داده‌ اند. این محققین همچنان به دنبال آن هستند که دلیل ایستادن فلامینگو بر یک پا را پیدا کنند.

یکی از نکات شگفت انگیز فلامینگوها این است که حتی پس از مردن می‌ توانند بر روی یک پا قرار گیرند. موضوعی که بیان می‌ کند هیچ نیرو و انرژی برای ایستادن فلامینگوها دخیل نیست. طبق نتایج تحقیقات، فلامینگوها برای ایستاده خوابیدن هیچ گونه عضله و ماهیچه فعالی ندارند. در حقیقت می‌ توان گفت که با انجام این کار قصد دارند برای فعالیت‌ های بعدی انرژی مورد نیاز را ذخیره کنند.

محققین این سبک ایستادن فلامینگوها را مکانیزم ایستادن جاذبه‌ ای منفعل نامگذاری کرده‌ اند. پس از سال‌ ها پیشرفت و تکامل فلامینگوها امروزه می‌ توانند به راحتی تا ساعت‌ ها بر روی یک پا بایستند.

باور مردم نسبت به فلامینگو

زیبایی منحصر به فرد پرنده فلامینگو یا مرغ آتشی سبب شده است که سال‌ ها مورد تعریف و تمجید مردم در نقاط مختلف جهان قرار گیرند. جالب است بدانید که بسیاری از مردم این پرنده را قهرمان افسانه‌ ای نامگذاری کرده‌ اند. شواهد نشان می‌ دهد که در مصر باستان این پرنده را یک پرنده مقدس می‌ دانستند.

گویا بخشی از مردم در گذشته فلامینگو را می‌ پرستیدند. در کشور هند نیز بسیاری از مردم برای پرنده فلامینگو مجسمه ساخته و هدایایی را نیز به آن داده‌ اند. مردم هند بر این باور بودند با توجه به اینکه معجزات برای فلامینگوها اتفاق می‌ افتند، می‌ توانند مقدس باشند.

تحقیق در مورد فلامینگو ، با زبانی روان در این بخش گردآوری شد و امیدواریم که این مقاله مورد رضایت شما قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی :

تحقیق در مورد اسب برای دبستان

تحقیق کامل در مورد خوکچه هندی و ویژگی های آن

3.7/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا