مطالب درسی

هم خانواده درست + چند هم خانواده برای کلمه درست و مترادف واژه درست

هم خانواده کلمه درست ، درستی و درستکار است. به کلماتی که هم معنی هستند و حداقل 3 حرف مشترک دارند هم خانواده گفته می شود. کلمات هم خانواده و مترادف در زبان و ادبیات فارسی بسیار حائز اهمیت هستند و یادگیری آنها بخش مهمی از درس فارسی است. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با معنی کلمه درست مترادف و متضاد این کلمه را شرح می دهیم لطفا همراه ما باشید.

مترادف های واژه درست عبارتند از استوار، تمام، کامل، راست، صحیح، واقع، امین، درستکار، صائب، موثق، تندرست، سالم، حق، حقیقی و صواب. این کلمات هم معنی واژه درست هستند و شما می توانید در جمله نویسی از آنها به عنوان جایگزین استفاده کنید.

برای تقویت زبان فارسی در دوران ابتدایی یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، یاد گرفتن مترادف، متضاد و هم خانواده های یک کلمه است. آموختن این موارد باعث می شود معنی یک کلمه را بهتر درک کنید و در ذهن شما ماندگار می شود.

حالا که با مترادف و هم خانواده کلمه درست آشنا شدید خالی از لطف نیست که با معنای این کلمه در فرهنگ لغات فارسی نیز آشنا شوید. در لغت نامه دهخدا واژه درست، تمام، کل، تام، کامل، وافیه، بخوبی، بسزا و بتمامی ذکر شده است. در فرهنگ لغت معین این واژه، بی عیب، سالم، استوار و امین معنی شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده بد

هم خانواده غمگین

هم خانواده گلزار

هم خانواده خورشید

هم خانواده بهترین

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا