مطالب درسی

هم خانواده خورشید + چند هم خانواده برای کلمه خورشید و مترادف کلمه خورشید

هم خانواده کلمه خورشید ، خورشیدی و خورشیت است. برای پیدا کردن هم خانواده ها لازم است چند اصل را یاد بگیرید. هم خانواده ها به نوعی از لحاظ معنایی و وزن با کلمه اصلی هماهنگ هستند.

علاوه بر این حروف اصلی آنها در کلمات تکرار می شوند. پیدا کردن اصل یک واژه ساده ترین راه برای پیدا کردن هم خانواده ها است. یادگیری کلمات جدید و معانی آنها گامی بزرگ در تقویت زبان فارسی شما است.

خورشید یک کلمه فارسی بسیار آشنا برای همه ما است. خورشید نام یکی از بزرگترین ستاره های منظومه شمسی است که به عنوان اسم نیز برای خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مترادف های کلمه خورشید عبارتند از آفتاب، روز، شمس، خور، شید، مهر، هور. همانطور که می توانید حدس بزنید متضاد واژه خورشید، قمر و ماه است. همانطور که می دانید کلمات مترادف هم معنی کلمه مورد نظر شما هستند. بنابراین می توانید برای نوشتن انشاء زیبا و خوانا از این کلمات به عنوان جایگزین استفاده کنید.

حالا که با مترادف و هم خانواده کلمه خورشید آشنا شدید خالی از لطف نیست که با معنای این کلمه در فرهنگ لغات فارسی نیز آشنا شوید. در لغت نامه دهخدا خور، شارق، بیضاء، مهر، هور، شمس و شید به عنوان معنی واژه خورشید ذکر شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا