مطالب درسی

در کدام یک از وسایل خانه شما از آهنربا استفاده شده است سه نمونه بنویسید

در کدام یک از وسایل خانه شما از آهنربا استفاده شده است سه نمونه بنویسید : به این سوال در این بخش از سایت تاپ ناپ همراه با ذکر مثال پاسخ صحیح داده شده است.

در خانه من از آهنربا در سه وسیله زیر استفاده شده است:

1. یخچال

در یخچال از آهنربا برای نگه داشتن نوارهای چسبناک استفاده می شود. این نوارها معمولاً از جنس پلاستیک یا کاغذ هستند و یک لایه آهنربای نازک در پشت آنها قرار دارد. با استفاده از این نوارها می توان یادداشت ها، عکس ها، یا حتی وسایل کوچک را به درب یخچال متصل کرد.

2. بلندگو

در بلندگو از آهنربا برای تولید صدا استفاده می شود. بلندگو از دو آهنربا تشکیل شده است: یک آهنربای ثابت و یک آهنربای متحرک. آهنربای ثابت در داخل بلندگو قرار دارد و آهنربای متحرک به وسیله یک سیم پیچ به یک منبع تغذیه متصل است. وقتی برق به سیم پیچ می رسد، یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ ایجاد می شود. این میدان مغناطیسی آهنربای متحرک را جذب یا دفع می کند. حرکت آهنربای متحرک باعث حرکت دیافراگم بلندگو می شود. دیافراگم بلندگو با حرکت خود امواج صوتی تولید می کند.

3. جاکلیدی

در جاکلیدی از آهنربا برای نگه داشتن کلیدها استفاده می شود. جاکلیدی معمولاً از یک حلقه فلزی و یک آهنربا تشکیل شده است. کلیدها با استفاده از نیروی جاذبه آهنربا به حلقه فلزی متصل می شوند.

دانش آموزان عزیز دت داشته باشید که مواردی را که در بالا توضیح دادیم ، فقط چند نمونه از وسایل خانه هستند که از آهنربا در آنها استفاده شده است.

هنربا در بسیاری از وسایل دیگر خانه نیز کاربرد دارد، مانند:

  • موتورهای الکتریکی
  • تلفن های همراه
  • تلویزیون ها
  • کامپیوترها
  • اسباب بازی ها
  • وسایل پزشکی

آهنربا یک ماده بسیار مهم و کاربردی است که در بسیاری از وسایل و دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی :

تحقیق در مورد آهنربا کلاس چهارم + اطلاعات در مورد آهنربا

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا