اطلاعات عمومیتحقیق دانش اموزی

تحقیق دانش آموزی در مورد فوتسال

تحقیق دانش آموزی در مورد فوتسال : در این قسمت ، مقاله ای با موضوع فوتسال ، مناسب برای دانش آموزان و سایر گروه های سنی تهیه دیده شده است.

تحقیق دانش آموزی در مورد فوتسال

فوتسال یک بازی هیجان‌ انگیز و سرعتی است که با یک توپ روی سطحی سخت‌ انجام می ‌شود. منشأ فوتسال به آمریکای جنوبی در دهه 1930 برمی گردد. ماهیت بازی فوتسال کنترل سریع توپ و سایر مهارت ‌های فوتبال است. فوتسال در واقع یک فوتبال کوچک هیجان ‌انگیز است که در سرتاسر جهان بازی می ‌شود و فیفا و یوفا رسماً آن را به رسمیت می ‌شناسند.

فوتسال در تمام قاره های جهان در بیش از 100 کشور با 12 میلیون بازیکن انجام می شود. جالب است بدانید فوق ستاره های بزرگ فوتبال مانند پله، زیکو، رونالدو، مسی، کاکا و کاتیا با بازی فوتسال بزرگ شدند.

در این زمین کوچک بازیکنان باید توانایی کنترل توپ، پاس ‌های دقیق، تصمیم‌ گیری های سریع و راه‌ حل ‌های خلاقانه را داشته باشند. به همین دلیل بازی فوتسال مهارت ‌ها را نسبت به تمرینات معمولی فوتبال با سرعت بیشتری افزایش می دهد. در واقع، بسیاری از بازیکنان برتر فوتبال در کلاس جهانی در دوران جوانی خود فوتسال بازی می‌ کردند. به همین دلیل است که والدین فرزندان خود را به بازی فوتسال تشویق می کنند. ماهیت فوتسال این است که آگاهی فضایی کودکان، کنترل توپ و حرکت روی توپ را بهبود می بخشد.

فوتسال چیست؟

فوتسال یک نسخه کوچک از فوتبال است که هر تیم دارای پنج بازیکن است و در زمینی کوچک تر به اندازه یک زمین بسکتبال معمولی انجام می شود. فوتسال در سراسر جهان بسیار محبوب است و در سال های اخیر به طور فزاینده ای سازماندهی و حرفه ای شده است.

نام فوتسال از اسپانیا سرچشمه گرفته است، کشوری که به خاطر تولید بازیکنان تکنیکی و خلاق معروف است. بازیکنان سرشناسی مانند ژاوی، اینیستا، سرخیو بوسکتس، فابرگاس و داوید سیلوا اسپانیایی هستند.

این بازی به دلیل سرعت بالا به خوبی شناخته شده است. به همین  دلیل اکثر مدارس و باشگاه‌ ها در سراسر جهان کودکان زیر 11 یا 12 سال را تشویق می‌ کنند که فوتسال را به فوتبال ترجیح دهند. در بسیاری از موارد کودکان از 4 یا 5 سالگی شروع به تمرین فوتسال می کنند و پس از رسیدن به 11 و 12سالگی می توانند وارد دنیای فوتبال شوند.

 تفاوت فوتسال با فوتبال چیست؟

در مقایسه با بازی فوتبال، فوتسال از بازیکنان کمتری استفاده می کند که در زمین  کوچک تری بازی می کنند. هر تیم در فوتسال فقط 5 بازیکن دارد که دروازه بان را هم شامل می شود. تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که فوتسال بازی می ‌کنند شش برابر بیشتر از فوتبال توپ دریافت می‌ کنند.

در فوتسال از یک توپ سنگین ‌تر و کوچک تر با پرش کمتر استفاده می‌ شود. این ویژگی باعث کنترل بهتر توپ توسط بازیکنان خواهد شد. علاوه بر این، توپ فوتسال برای بازی روی زمین طراحی شده است که به مهارت و دقت بیشتری در هنگام پاس دادن نیاز دارد.

مثل فوتبال، هدف فوتسال این است که بازیکنان با پاهای خود توپ را به سمت زمین حریف ببرند و به آن برای ورود به دروازه ضربه بزنند. فوتسال از دو نیمه 20 دقیقه ای تشکیل شده و تیمی که در پایان بازی بیشترین گل را زده باشد، برنده است. با این حال، اگر نتیجه مساوی باشد، وقت اضافه اعمال می شود و اولین تیمی که توپ را گل کند برنده می شود.

فوتسال معمولاً با سرعت بیشتری نسبت به فوتبال انجام می شود. سرعت و روان بودن بازی باعث بهبود مهارت بازیکنان در ضد حمله می شود. در فوتسال، تیم ها اغلب یا در حال دفاع از ضد حمله هستند یا پس از گل خوردن در حال راه اندازی یک حمله هستند.

همچنین ببینید  بازیافت زباله چیست کلاس سوم و چهارم ابتدایی

با توجه به فضای محدود در زمین فوتسال، حرکت و چرخش بازیکنان باید با نوآوری و خلاقیت همراه باشد تا امکان باز کردن بازی و ایجاد فضا برای هم تیمی ها فراهم شود.

بازی فوتسال طوری طراحی شده است که به بازیکنان اجازه می دهد دائماً توپ را لمس کنند. این تکنیک برخی از قوانین دشوار فوتبال که ممکن است مانع رشد جوانان شود را حذف می کند. به عنوان مثال، هیچ آفسایدی در مسابقه فوتسال وجود ندارد، بنابراین به بازیکنان اجازه می ‌دهد تا به هر فضایی که می ‌بینند مفید هستند، حرکت کنند.

ضربات آزاد و پنالتی ها در فوتسال معمولاً مانند فوتبال هستند. با این حال، هنگامی که یک تیم پنج خطا در یک نیمه مرتکب شود، به ازای هر خطای بعدی، حریف از نقطه پنالتی دوم، ده متر خارج از دروازه، یک شوت آزاد به سمت دروازه دریافت می کند. به این ضربه اغلب پنالتی دوبل گفته می شود. اگر خطا به دروازه نزدیک‌ تر باشد، می ‌توان ضربه را از جایی که تخلف رخ داده به سمت دروازه زد.

چهار داور در مسابقه فوتسال حضور دارند. داور اصلی که داخل زمین است. داور دوم  یا کمک دارو در کنار زمین حضور دارد، داور سوم نظارت بر تعویض‌ ها و تعداد خطاها و برقراری ارتباط با مقامات دیگر و داور وقت نگهدار.

بازیکنان در فوتسال مانند فوتبال با دو کارت زرد یا یک قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج می شوند و دیگر در بازی شرکت نمی کنند. پس از اخراج، تیم جریمه شده به مدت دو دقیقه با یک نفر کمتر بازی می کند، مگر اینکه در این مدت گل بخورد که در این صورت بلافاصله به قدرت کامل باز می گردند. مربی نمی ‌تواند از بازیکنی که اخراج شد، دوباره استفاده کند.

برای ضربات آزاد، دروازه و ضربات کرنر، بازیکنی که توپ را در اختیار دارد، چهار ثانیه فرصت دارد تا بازی را دوباره شروع کند که داور با انگشتان خود در هوا برای شروع شمارش می کند. اگر بازی در عرض چهار ثانیه مجدداً شروع نشود، یک ضربه آزاد غیرمستقیم برای تیم حریف اعلام خواهد شد. دروازه بان نیز در جریان بازی اجازه ندارد بیش از چهار ثانیه توپ را کنترل کنند.

مزایای فوتسال برای بچه ها

 بیشتر بچه ها در فوتسال به عنوان راهی برای ادامه تمرینات فوتبال خود در فصل مدرسه شرکت می کنند. به عنوان یک ورزش شناخته شده در نوع خود، فوتسال را می توان در تمام طول سال بازی کرد. بازی فوتسال راهی عالی برای توسعه مهارت و توانایی فنی بچه ها در سنین مختلف است.

بسیاری از حرفه ‌ای ‌های مشهور فوتبال جهان مانند پله، رونالدو و مسی، همگی فوتسال را عامل مهمی در کمک به پیشرفت و عملکرد خود در زمین فوتبال می ‌دانند. مزایای فوتسال در ادامه شرح داده شده است.

ایمن بودن

فوتسال بازی فیزیکی را محدود می کند و اجازه تکل زدن را به بازیکنان نمی دهد. بنابراین، به طور کلی ایمن تر از فوتبال در نظر گرفته می شود.

لمس توپ بیشتر

در فوتسال، بازیکنان به طور متوسط 210٪ بیشتر از یک بازی معمولی فوتبال، توپ را لمس می کنند که باعث افزایش مهارت بازی با توپ بازیکن می شود.

 مهارت کنترل توپ

در فوتسال تاکید بر کنترل توپ و تکنیک است. به دلیل فضای محدود، خطوط مرزی و فشار ثابت حریف، داشتن مهارت های کنترل توپ ضروری است.

 سرعت بازی

 با قانون راه اندازی مجدد چهار ثانیه ای و فشار مداوم حریف، بازیکنان فوتسال باید سریع فکر کنند و عمل کنند. بنابراین مهارت های تصمیم گیری را به سرعت تقویت می کند.

بازی مستمر

 فوتسالیست ها به جای توقف و داشتن وقت برای تماشا، باید بازی را ادامه دهند. این کار می تواند از نظر بدنی سخت باشد که به نوبه خود شرایط بدنی خوبی را برای فرد ایجاد می کند.

همچنین ببینید  تحقیق دانش آموزی در مورد فناوری هسته ای

کسب دانش بازی

 تنها با پنج بازیکن در زمین و اقدام بدون توقف، بازیکنان می توانند به سرعت درک فنی کاملی از فوتسال به دست بیاورند.

 فریم کردن دروازه

 اندازه دروازه و محوطه جریمه به دروازه بان کمک می کند تا زاویه را باریک کند. بنابراین، بازیکنان یاد می‌ گیرند که دروازه را فریم کنند و دقیق شوت کنند.

پیدا کردن دوستان جدید

ورزش باعث ایجاد روابط می شود، به بچه ها این فرصت را می دهد که با دوستان خود وقت بگذرانند، تجربیات خود را با هم پیوند بزنند، با هم سخت کار کنند و به شیوه ای سالم با یکدیگر رقابت کنند. با شرکت در فوتسال کودکان می توانند روابط دوستانه موجود را تقویت کرده و دوستی های جدیدی ایجاد کنند.

سرگرم کننده است

مهمتر از همه، فوتسال یک بازی سریع و مهارت محور است که بازی را بسیار سرگرم کننده می کند. فوتسال یک توسعه دهنده مهارت عالی است زیرا نیاز به تفکر سریع و پاس دادن نقطه ای دارد بنابراین یک بازی هیجان انگیز برای کودکان است. فوتسال بسیار مقرون به صرفه و ایمن، ساده و سرگرم کننده است.

کدام بازیکنان بزرگ دنیا از فوتسال شروع کردند؟

بیشتر سوپراستارهای فوتبال کار خود را با  فوتسال آغاز کرده اند. مهارت هایی که آنها در فوتسال یاد گرفته اند باعث شده در فوتبال بسیار موفق شوند.

نیمار جونیور

نیمار جونیور یکی از گلزنان برتر برزیل است. این بازیکن به دلیل توانایی دریبل باورنکردنی، خلاقیت روی توپ و مهارت های عالی در فوتبال شناخته شده است. نیمار به طور مرتب در کودکی فوتسال را بازی می کرد و مهارت های کنترل توپ، او را در نهایت به یکی از مهاجمان با استعداد قرن بیست و یکم تبدیل کرد.

آندرس اینیستا

اینیستا بدون شک یکی از بزرگترین بازیکنان اسپانیا در قرن بیست و یکم است. او به طور مرتب در طول دوران تحصیل خود فوتسال بازی کرده است. مهارت بازی با توپ باورنکردنی و تصمیم گیری های سریع این فوتبالیست ریشه در بازی فوتسال دارد.

لیونل مسی

لیونل مسی یکی دیگر از بازیکنان شناخته شده جهان است. حرکت ماهرانه پای مسی گواهی بر سابقه او در فوتسال است. او می گوید به عنوان یک پسر کوچک در آرژانتین، در خیابان ها و در باشگاه فوتسال بازی می کردم. فوتسال سرگرم کننده و فوق العاده بود و به من کمک کرد به یک فوتبالیست موفق تبدیل شوم.

لوئیس فیگو

بازیکنان برجسته پرتغالی نیز در فوتسال پیشینه قوی دارند. تیم ملی پرتغال در حال حاضر یکی از بهترین های جهان است. فیگو یکی از بازیکنان پرتغالی است که توانایی فنی خود را با استفاده از فوتسال توسعه داده است.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو یکی دیگر از بازیکنان پرتغالی است که در سنین جوانی فوتسال بازی می کرد. توانایی این بازیکن در فوتبال به دلیل مهارت هایی است که در فوتسال کسب کرده است.

در کدام کشورها فوتسال بسیار محبوب است؟

در حال حاضر این ورزش در بسیاری از کشورها انجام می شود. مسابقات فوتسال فصلی را شما می توانید در بسیاری از کشورها ببینید که نشان دهنده محبوبیت این رشته ورزشی است.

با اینحال فوتسال در برخی کشورها محبوب تر است که آنها عبارتند از:

  • برزیل
  • اسپانیا
  • فرانسه
  • ایران
  • آرژانتین
  • پرتغال
  • اندونزی

سخن پایانی

فوتسال یک ورزش فوق العاده است که به توسعه مجموعه ‌ای از مهارت ‌های فردی کمک می ‌کند. فوتسال یک فعالیت ورزشی عالی برای بچه های 6 و 7 ساله است تا در مورد فوتسال و فوتبال و نحوه بازی کردن آن همه چیز را یاد بگیرند. فوتسال راهی عالی برای سرگرمی، یادگیری مهارت ‌های جدید و بهبود مهارت ‌های موجود و همچنین یافتن دوستان جدید است.

مطالب پیشنهادی :

تحقیق در مورد والیبال + اطلاعات کامل در مورد ورزش والیبال

تحقیق در مورد ورزش بسکتبال + اطلاعات کامل در مورد تاریخچه و قوانین آن

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا