مطالب درسی

هم خانواده داستان + چند هم خانواده برای کلمه داستان و مترادف واژه داستان

هم خانواده کلمه داستان ، داستانی، هم داستان و داستان گو است. داستان یک کلمه پرکاربرد در زبان فارسی است که شما بسیار آن را شنیده اید. داستان در واقع افسانه ای است که از گذشته با نقل قول به ما رسیده است. دانستن معانی کلمات پرکاربرد برای همه ما ضروری تا بتوانیم در موقعیت های مناسب از آنها استفاده کنیم. واژه داستان دارای معانی و مترادف های جالبی است که حتما برای شما هم جذاب خواهد بود.

مترادف های واژه داستان عبارتند از افسانه، قصه، رمان، حدیث، مثل، حکایت، زبانزد، شهره، مشهور سرگذشت، نقل و ادبیات. این کلمات هم معنی واژه داستان هستند و شما می توانید به عنوان جایگزین از آنها در نوشته های خود استفاده نمایید. یادگرفتن مترادف ها به شما کمک می کند معنی این واژه را بهتر درک کنید. از طرفی کمک می کند دامنه لغات شما گسترش یابد که در جمله سازی و انشاء نویسی بسیار موثر است.

در آخر برای آشنایی بیشتر شما با معنی کلمه داستان به شرح معانی آن در فرهنگ لغات فارسی می پردازیم. در لغت نامه دهخدا واژه داستان، حدیث، افسانه، حادثه، ماجرا،  حکایت، ماوقع، نقل، قصه، سمر، سرگذشت، حکایت گذشتگان، حکایت تمثیلی و واقعه معنی شده است. در فرهنگ لغت معین و عمید نیز مثل زدن، قصه گفتن، حکایت کردن و سرگذشت به عنوان معنی واژه داستان ذکر شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده دریغ

هم خانواده دلیل

هم خانواده درست

هم خانواده بد

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا