تحقیق دانش اموزی

2 تحقیق دانش آموزی درباره حضرت عیسی

تحقیق دانش آموزی در مورد حضرت عیسی : در این بخش از تاپ ناپ ، 2 مقاله دانش آموزی در مورد زندگی حضرت عیسی ( ع) مناسب برای پایه های تحصیلی مختلف تهیه شده است.

تحقیق در مورد حضرت عیسی

حضرت عیسی مسیح (ع) یا عیسی ناصری پیامبر بزرگ مسیحیان بزرگترین دین جهان و رهبر دینی آنها در قرن یکم میلادی بود اغلب مسیحیان او را به عنوان پسر خدا می دانند.

ایشان  در سال ۴ یا ۶ قبل از میلاد در شهر بیت لحم یا ناصره (به همین دلیل به ایشان عیسی ناصری نیز گفته می شود ) در فلسطین به دنیا مادرش حضرت مریم (س) دختر عمران (ع) بود که به طریق معجزه از مادری باکره او را به دنیا آورد

معجزه به دنیا آمدن حضرت عیسی (ع) یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین اتفاقات تاریخی است که در منابع مختلف دینی و تاریخی به آن اشاره شده است. این معجزه این است که حضرت مریم (س) که دختری باکره و پاکدامن بود، بدون هیچ همسری و نطفه ای، به امر خداوند، فرزندی به نام عیسی را به دنیا آورد.

در همه ادیان الهی به آفرینش حضرت آدم اشاره شده است اینکه حضرت آدم بدون پدر و مادر آفریده شد خارق العاده است اما اینکه حضرت عیسی (ع) بدن پدر و با مادر به دنیا آمد معجزه ای بسیار عجیب تر بوده است. و به همین دلیل است که خداوند در قرآن خلقت آدم را بیش از هر چیز به خلقت حضرت عیسی تشبیه کرده است.

بر خلاف سایر پیامبران الهی که اغلب در سن های بالا و بعد از گذراندن مراحلی خاص به پیامبری می رسیدند عیسی مسیح در گهواره و در همان بدو تولد، لب به سخن گشود و خود را بنده و پیامبر خدا معرفی کرد.

این معجزه نشانه ای از قدرت بیکران خداوند بود که میتواند هر چیزی را بدون علت و اسباب خلق کند . این معجزه همچنین برهانی بر صدق رسالت حضرت عیسی (ع) بود که برای هدایت بنی اسرائیل و بشارت به ظهور پیامبر اسلام (ص) مبعوث شد

بر طبق قرآن کریم حضرت عیسی (ع) معجزات بسیاری داشته اند که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد.

1 – متولد شدن از مادر بدون داشتن پدر

2 – سخن گفتن در گهواره و مبعوث شدن به پیامبری وقتی تازه متولد شده بود.

همچنین ببینید  تحقیق در مورد دریا قلی کلاس ششم

3 – شفا دادن بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند کوری ، برص، جذام و…

4 – ساختن شمایلی از مرغ و دمیدن به آنها و جان بخشیدن به آنها

5 – خبر دادن به مردم درباره آنچه که در خانه هایشان پنهان داشتند

6 – صعود به آسمان با جسم و جان

این معجزات نشانه هایی از قدرت الهی و صدق رسالت عیسی (ع) بودند که در زمان خود برای آگاهی مردم و دعوت آنها به یکتاپرستی از آنها استفاده می نمود.

طبق آیات و احادث مسلمانان حضرت عیسی (ع) هنگام ظهور منجی عالم بشریت حشرت امام زمان (ع) به همراه ایشان خواهد آمد و در کنارشان برای برقراری عدل الهی در کل دنیا خواهد جنگید.


حضرت عیسی

تحقیق دانش آموزی درباره حضرت عیسی (ع)

حضرت عیسی (ع) پسر حضرت مریم (س) بود که  یکی از پاکدامن ترین زنان عصر خود شناخته می شد . طبق عقاید مسیحیت نطفه حضرت عیسی توسط روح القدس بسته شد و سپس توسط زنی باکره به نام مریم به دنیا آمد .

با توجه به منابع اسلامی و مسیحی، محل تولد حضرت عیسی (ع) شهر بیت لحم در استان یهودا بوده است . این شهر در کرانه باختری رود اردن واقع شده و از نقاط مقدس مسیحیان محسوب میشود .

در این شهر، کلیسای محل ولادت وجود دارد که بر اساس روایتها، در همان مکانی ساخته شده است که حضرت مریم (س) پسرش را به دنیا آورد . این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 به گونه ای که در انجیل توصیف شده است عیسی انسانی فراتر از محدودیت ها و توانایی های بشری بود و به همین دلیل نیز گفته اند که با جسم و روح به آسمان سفر می کرده است و همین دلیلی بر قدرت بی نهایت او و غیر عادی بودنش به عنوان یک انسان معمولی می شود.

عیسی (ع) بعد از تولد هنگامی که یهودیان به ناحق مادرش را به خاطر به دنیا آوردن یک فرزند بدون پدر سرزنش می کردند به انر خدا در گهواره سخن گفت و خود را پیامبر فرستاده ی خدا معرفی فرمود . بعد از این معجزه همگان به حقانیت عیسی و پاکدامنی مریم (س) ایمانی دوباره آوردند.

همچنین ببینید  تحقیق در مورد جهنم و جهنمیان

عیسی (ع) به طور شفاهی موعظه می کرد و به همین دلیل به اون (ربی ) می گفتند . گفته ها و موعظه های او توسط یارانش نوشته می شد و بعد ها جمع آوری شده و به نام کتابی که امروزه به نام انجیل می شناسیم در اختیار مردم قرار گرفت.

درباره یاران حضرت عیسی باید بدانید که یاران حضرت عیسی (ع) به دوازده نفر از شاگردان وی که به او در راه تبلیغ دین خدا یاری رساندند، حواریون گفته میشود. نام این دوازده نفر به شرح زیر است:

اندریاس ، یعقوب ، یوحنا ، فیلیپس ، بارتلومی ، توما ، متی ، یعقوب بن حلفی ، شمعون ملقب به غیور ، پطرس ، یهودا برادر یعقوب

در کتاب آسمانی ما مسلمانان بارها به نام حضرت عیسی (ع) و نیز حواریون و یاران نزدیکش اشاره شده است.

نام این حواریون در قرآن کریم پنج بار ذکر شده اند و از ایمان و وفای آنها به خدا و رسولش سخن گفته شده است.

برخی از حواریون بعد از صعود عیسی (ع) به آسمان، به سرزمینهای مختلف رفتند و دعوت به دین مسیحیت را ادامه دادن و برخی از آنها به شهادت رسیدند و برخی دیگر در سنین بالا درگذشتند

 در میان حواریون حضرت عیسی (ع) ، یهودا اسخریوطی بود که به عیسی (ع) خیانت کرد بر طبق آیات و روایات گفته شده در دین اسلام دشمنان هنگامی که خواستند عیسی (ع) را دستگیر کنند به امر خدا این حضرت به آسمانها عروج کرد و سپس یهودا همان شخصی که به او خیانت کرده بود به شکل حضرت عیسی درآمده و دشمنان به اشتباه او را بر صلیب کشیدند.

امروزه تمام ادیان الهی بر  وجود عیسی (ع) و نبوت او تاکید می کنند اما برخی از آنها مانند گروهی از مسیحیان بر این باورند که شخص به صلیب کشیده شده همان عیسی ناصری بوده است.

آنچه که مشخص است این است که در دین ما عیسی (ع) روزی به همراه منجی عالم بشریت به زمین بازخواهد گشت و دنیا را پر از عدل و داد خواهد نمود.

مطالب پیشنهادی :

تحقیق درباره حضرت فاطمه برای کلاس پنجم

تحقیق دانش آموزی در مورد حضرت محمد (ص)

تحقیق در مورد قوم ثمود و سرنوشت آن ها

اگه خوب بود امتیاز بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا