تحقیق دانش اموزی

تحقیق در مورد اسب برای دبستان

در طبیعت حیوانات مختلفی وجود دارد. هر کدام از حیوانات دارای ویژگی های خاص خود هستند. آن ها برای زنده ماندن از علوفه و دیگر حیوانات موجود در طبیعت تغذیه می کنند. اسب نیز یکی از این حیوانات هست که به صورت اهلی و وحشی وجود دارد. تحقیق در مورد اسب برای دبستان موضوع این نوشته است.

به چه حیوانی اسب می گویند؟

اسب حیوانی است که چهار پا دارد. مکانی که اسب در آن زندگی می کند جنگل است. اسب هایی که در جنگل هستند جزء اسب های وحشی به شمار می آیند. مکان زندگی اسب اهلی در اصطبل خانه ها یا مزرعه می باشد. اسب حیوانی با ابعاد بزرگ است. افراد برای سوار شدن بر روی اسب باید با پریدن این کار را انجام دهند.

غذای مورد نیاز اسب چیست؟

اسب ها گوشت خورا نیستند. اسب هایی که در جنگل زندگی می کنند برای سیر کردن خود از برگ های درختان استفاده می کنند. به علاوه برخی از گل های موجود در طبیعت نیز گاهی خوراک اسب ها می شوند. بعد از این که گیاهان موجود در مزارع مانند گندم، جو و غیره برداشت شد، خوشه های باقی مانده از آن ها می تواند غذای اسب ها باشد.

اسب های که در اصطبل یا مزارع تربیت اسب هستند از کاه تغذیه می کننند. کاه نیز می تواند بقایای گیاهانی نظیر حبوبات، ساقه های عدس یا ساقه های نخود باشد. هویج هایی که گندیده و یا خراب هستند نیز می توانند غذای اسب ها باشند. اسب ها به خوردن برخی از میوه ها علاقمند می باشند.

اسب ها چقدر عمر می کنند؟

بلوغ یک اسب سن پنج سالگی است. اگر اسب در یک شرایط مناسب زندگی کند و تمام نیازهای غذایی او تامین گردد عمر او به بیش از 25 سال خواهد رسید. کار کردن زیاد از یک اسب یا به صورت طولانی آن را در مسابقات شرکت دادن، باعث کوتاه شدن عمر اسب می شود.

اسب ها چه رنگی هستند؟

اسب ها دارای تنوع رنگی هستند. رنگ اسب ها قرمز، طوسی، سیاه، سفید، و قهوه ای است. اسب های قرمز رنگ می توانند دارای رنگ قرمز روشن یا قرمز تیره باشند.

نژاد اسب چیست؟

اسب یک نژاد ندارد بلکه بیش صد نوع نژاد اسب، وجود دارد. اسب ها را بر اساس نژاد آن ها به کار می گیرند. برخی از نژاد ها به گونه ای هستند که تحمل کارهای سخت و سنگین را ندارند.

به همین دلیل، آن ها را فقط برای فعالیت های ورزشی نظیر اسب سواری انتخاب می کنند. نژاد هایی هستند که می توانند بارهای بسیار سنگین را حمل کرده و ساعت های طولانی بدون این که آسیبی به ان ها وارد شود در مزارع و زمین های زراعی کار کنند.

اسب ها چه ویژگی هایی دارند؟

یکی از ویژگی ها بارز اسب ها قدرت دید بالای آن ها است. اسب ها می توانند مسافت های طولانی را با چشم ببینند. به علاوه، گوش اسب ها قدرت بالایی در شنیدن اصوات مختلف دارد. این ویژگی های باعث شده که اسب بتواند بسیار زود، شرایط خطر ناک را حس کرده و از محیط خطر فرار کند.

کلام آخر

تحقیق در مورد اسب برای دبستان نشانگر این بود که اسب علاوه بر این که حیوانی زیبا هست می توان در امور مختلف از آن استفاده کرد. نژاد اسب ها متنوع و دارای گوناگونی در رنگ می باشند.

بیشتر بخوانید :

تحقیق کامل در مورد خوکچه هندی و ویژگی های آن

تحقیق در مورد حیوانات اهلی و وحشی برای کودکان

4.3/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا