کلاس چهارم

پایتخت مادها چه نام داشت کلاس چهارم + اطلاعات در مورد پایتخت مادها چهارم ابتدایی

پایتخت مادها چه نام داشت کلاس چهارم : اطلاعات خوبی را در مورد این سوال برای کلاس چهارم ابتدایی جمع آوری کرده ایم ، همراه بمانید.

پاسخ به این سوال در کتاب مطالعات اجتماعی کلاس چهارم به صورت مستقیم داده نشده است، اما در صفحه 87 این کتاب در مورد هگمتانه، پایتخت مادها، توضیحاتی داده شده است. در این صفحه آمده است:

پایتخت مادها شهر «هگمتانه» بود. این شهر در دامنه کوه الوند و در کنار رودخانه سیروان قرار داشت. هگمتانه شهری بزرگ و آباد بود و دارای کاخ‌ها، معابد، و دیوارهای محکم بود.

با توجه به این توضیحات، می‌توان نتیجه گرفت که پاسخ صحیح به سوال «پایتخت مادها چه نام داشت کلاس چهارم» هگمتانه است.

هگمتانه در زبان فارسی باستان به معنای «جای گردآمدگان» یا «جای اجتماع» است. این شهر در قرن دهم پیش از میلاد توسط دیاکو، بنیانگذار سلسله مادها، بنا نهاده شد. هگمتانه در دوران مادها، یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان بود و به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی این سلسله شناخته می‌شد.

پس از انقراض مادها، هگمتانه به عنوان پایتخت تابستانی هخامنشیان نیز مورد استفاده قرار گرفت. این شهر در دوران ساسانیان نیز به عنوان یکی از مراکز مهم این سلسله باقی ماند.

امروزه بقایای شهر هگمتانه در شهر همدان کنونی قرار دارد. این آثار در سال 1310 خورشیدی توسط علی سامی، باستان‌شناس ایرانی، کشف شدند.

مطالب پیشنهادی :

سنگ آهن چه نوع سنگی است کلاس چهارم

تقدیر نامه یعنی چه کلاس چهارم

تحقیق در مورد قیصر امین پور برای کلاس چهارم

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا