مطالب درسی

هم خانواده دلیل + چند هم خانواده برای کلمه دلیل و مترادف واژه دلیل

هم خانواده کلمه دلیل ، دلایل، استدلال و دلّال است. این کلمات ریشه یکسانی دارند و از نظر معنا نیز مشابه هستند. برای پیدا کردن هم خانواده این کلمه ابتدا باید آن را ریشه یابی کنید. با یاد گرفتن هم خانواده و مترادف ها شما می توانید در جمله سازی و انشاء نویسی از کلمات بیشتری استفاده کنید و در نتیجه متنی زیبا و روان بنویسید.

مترادف های واژه دلیل عبارتند از سبب، علت، بلد، راهبر، برهان، راهنما، انگیزه، جهت، بینه و حجت. این کلمات با واژه دلیل هم معنی هستند و شما می توانید آنها را به جای کلمه دلیل در جملات خود مورد استفاده قرار دهید. این کار هیچ تغییری در مفهوم مد نظر شما ایجاد نخواهد کرد. خالی از لطف نیست که بدانید معادل فارسی دلیل، چرایی، راهنما، رهنمون، انگیزه، آوند، شَوند، نشانه و فرنود است.

حالا که با هم خانواده و مترادف کلمه دلیل آشنا شدید وقت آن رسیده که به سراغ لغت نامه های مطرح فارسی برویم. توضیحات ارائه شده در مورد کلمات در این لغت نامه ها کمک می کند معنی یک کلمه را بطور کامل یاد بگیریم.

در لغت نامه دهخدا راهبر و راهنما، رهنمون، هادی، هَوجَل، مرشد، بلد، قائد، أدلة و أدلاء به عنوان معنی واژه دلیل ذکر شده است. در فرهنگ لغت عمید و معین نیز معنی کلمه دلیل، حجت، برهان، مرشد، راهنما، راه، طریق، جهت و سبب عنوان شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده درست

هم خانواده بد

هم خانواده غمگین

هم خانواده گلزار

هم خانواده خورشید

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا