انشا و مقاله

5 انشا در مورد روز مادر به زبان کودکانه برای پایه های تحصیلی مختلف

 انشا در مورد روز مادر به زبان کودکانه : یکی از روزهای مهم در زندگی ما روز مادر است. ما در این روز می توانیم از مادر خود بابت تمام زحمت هایی که برای ما کشیده است، تشکر کنیم. امروز روز مادر نامگذاری شده است و من این انشا را به مادرم تقدیم می کنم تا بتوانم او را خوشحال کنم.

انشا در مورد روز مادر به زبان ساده

تقدیم به مادر عزیزم

کلمه مادر کلمه ای است که وقتی به آن فکر می کنیم صورت مهربان مادرمان، محبت ها و مهربانی هایش را به یاد می آوریم. مادر تنها فردی است که بدون منت به ما محبت می کند و ما را بیشتر از خودش دوست دارد. خدای مهربان مادرها را آفریده است تا مهربانی را به ما یاد دهد. آنها بخشش را به ما یاد می دهند و مهم تر از همه ما از خودگذشتگی را از آنها یاد می گیریم.

ما بچه ها همیشه باید به مادر خود احترام بگذاریم زیرا مادر ما هر روز برای ما کارهای زیادی انجام می دهد. امروز روز تولد حضرت فاطمه است که به نام روز مادر نام گذاری شده است و روزی است که ما می توانیم با یک هدیه کوچک و یا یک شاخه گل از زحمت های مادرمان تشکر کنیم. البته من می خواهم این انشا را برای مادرم هم بخوانم زیرا مطمئنم مادرم خوشحال خواهد شد.

مادرها مانند فرشته هستند و در تمام لحظات از ما مراقبت می کنند. من گاهی با خودم فکر می کنم که مادرم اصلا خسته نمی شود زیرا او صبح ها قبل از همه از خواب بیدار می شود و صبحانه را آماده می کند و شب ها هم پس اینکه ما خوابیدیم او می خوابد.

او هر روز برای من صبحانه، ناهار و شام خوشمزه درست می کند. البته من گاهی بعضی از غذاها را دوست ندارم ولی مادرم می گوید اگر من آن غذا را نخورم دیرتر بزرگ می شوم و من چون می دانم مادرم درست می گوید به حرفهایش گوش می کنم.

مادر عزیزم می دانم که خدا خیلی تو را دوست دارد و بهشت را زیر پای تو قرار داده است. به همین دلیل من هم سعی می کنم فرزند خوبی برای تو باشم تا هم خدا و هم تو مادر مهربانم از من راضی باشید. من هر روز دعا می کنم که تو سلامت باشی و هیچ گاه بیمار نشوی زیرا خانه بدون تو بی روح است.

مادر جان می دانم که من گاهی بد اخلاقی می کنم و باعث می شوم که تو ناراحت شوی ولی تو باز هم مرا دوست داری و با آرامش با من حرف می زنی تا آرام شوم. می دانم که گاهی تو را اذیت می کنم به همین خاطر از تو معذرت می خواهم و امیدوارم مرا ببخشی.

مادر من همیشه می گوید که پدر و مادرها هیچ وقت نمی توانند از بچه های خود ناراحت باشند زیرا آنها را خیلی دوست دارند. پس بهتر است ما سعی کنیم فرزندان خوبی برای پدر و مادر خود باشیم شاید با این کار بتوانیم زحمات آنها را جبران کنیم.

مادر مهربانم می خواهم با این انشا از تو تشکر کنم که هر روز مرا از خواب بیدار می کنی و با عشق و محبت مرا به مدرسه می فرستی. هر روز به من کمک می کنی تکالیف مدرسه ام را انجام دهم. هر روز با من بازی می کنی و به من یاد می دهی که چگونه با دوستانم بهتر بازی کنم. هر روز از من مراقبت می کنی تا سالم باشم و بتوانم به خوبی زندگی کنم.

مادر عزیزم می دانم که هیچ وقت نمی توانم زحمات تو را جبران کنم اما با تمام وجودم تو را دوست دارم و سعی می کنم فرزند خوبی برایت باشم. من با تلاش و کوشش فراوان سعی می کنم درس هایم را به خوبی بخوانم و موفق شوم که بتوانم با این کار تو را خوشحال کنم و تو به من افتخار کنی.

نتیجه گیری

روز مادر روزی است که ما بچه ها می توانیم با هدیه بسیار کوچک، نوشتن انشا یا یک نامه به مادرمان او را خوشحال کنیم. من تصمیم گرفته ام که امروز در کارهای خانه به مادرم کمک کنم، کارهای شخصی خودم را به تنهایی انجام دهم تا مادرم بتواند استراحت کند. کار دیگری که می توانیم در این روز انجام دهیم این است که از خدا بخواهیم مادرمان همیشه سلامت باشد و خدا به ما کمک کند که بتوانیم فرزند خوبی برای مادر و پدرمان باشیم.

روز مادر

موضوع انشا : روز مادر

روز مادر برای ما بچه ها  روزی است که می توانیم در این روز خاص زحمات مادر خود را جبران کنیم و سعی کنیم حتی برای چند دقیقه مادرمان را خوشحال کنیم. بنابراین بهتر است که در مورد این روز خاص فکر کنیم و تصمیم بگیریم که چطور می توانیم مادرمان را خوشحال کنیم و این روز را به یک روز خاص و پر از شادی تبدیل کنیم.

تقدیم به مادر بهتر از جانم

در همه دنیا روز مادر روز مهمی است زیرا همه انسان ها مادران خود را بسیار دوست دارند و از اینکه مادر خود را خوشحال کنند، لذت می برند. در کشور ما روز تولد بانوی دو عالم حضرت فاطمه روز مادر نامیده شده است و در این روز هر ساله همه ما روز مادر را جشن می گیریم.

همچنین ببینید  انشا سفر خیالی به گذشته + 3 انشا درباره اگر به گذشته بر می‌ گشتم

در این روز همه ما بچه ها با خرید یک کادو، گل، کمک به مادرمان و یا نوشتن یک نامه سعی می کنیم مادرمان را غافلگیر کنیم و او را خوشحال کنیم. من نیز تصمیم گرفته ام این انشا را همراه با یک شاخه گل به مادرم تقدیم کنم و از زحمات او تشکر کنم.

مادر عزیزم من خیلی خوشحالم از اینکه تو مادر من هستی و از اینکه هر روز تو با مهربانی با من حرف می زنی و مرا در آغوش می گیری خوشحالم. مادر مهربانم می دانم که من نمی توانم هرگز زحمات تو را جبران کنم. زیرا تو آنقدر کارهای مختلفی برای من انجام می دهی که من تا آخر عمرم نیز نمی توانم مهربانی های تو را جبران کنم.

مادرم می دانی خدا چرا تو را آن قدر دوست دارد زیرا خدا می داند که در همه دنیا هیچ کس به اندازه مادر برای فرزندش از خودگذشتگی نمی کند. به دلیل همین مهربانی ها است که خدا بهشت را زیر پای تو قرار داده است.

پدر همیشه به من می گوید که مادر نور خانه ماست. ما باید همیشه دعا کنیم که مادرمان سلامت باشد زیرا هیچ کدام از ما بچه ها طاقت نبودن و دوری تو را نداریم. مادرم وقتی تو بیمار می شوی خانه سرد و بی روح می شود و هیچ کس حوصله ندارد انگار خانه خالی است و هیچ چیزی مانند قبل نیست.

من سعی می کنم فرزند خوبی باشم و تمام تلاشم را می کنم که تو از من راضی باشی. برای همین گاهی از تو می پرسم که آیا از من راضی هستی؟ و تو همیشه با لبخند به من می گویی که بله راضی هستم و بعد هم با تمام وجود مرا در آغوش می گیری. تو نمی دانی آغوشت چقدر گرم و دوست داشتنی است به همین دلیل من دوست دارم حتی زمانی که بزرگ شدم  تو  بازهم مرا برای چند دقیقه در آغوش بگیری.

مادر عزیزم من در قلب کوچکم تو را به اندازه دنیای بچگانه خودم دوست دارم. اگر گاهی تو را اذیت می کنم از تو می خواهم که با قلب مهربانت مرا ببخشی. من قول می دهم که تلاش کنم در زندگی موفق باشم تا تو بتوانی به داشتن فرزندی مانند من افتخار کنی.

این انشا را من برای تو می نویسم هرچند که می دانم این انشا نمی تواند محبت و مهربانی تو را جبران کند. اما می تواند به تو بگوید که من از داشتن مادری مثل تو بسیار خوشحالم و از خدا ممنونم که اجازه داده است که تو مادر من باشی.

مادر جان برایم دعا کن که خدا به من توانایی دهد بتوانم فرد مفیدی برای جامعه باشم.  همچنین فرزند خوبی برای تو و پدر باشم. چون این تنها راهی است که می توانم به شما نشان دهم که توانسته ام  گوشه ای از زحمات شما را جبران کنم.

نتیجه گیری

روز مادر تنها روزی نیست که ما باید قدردان محبت های مادرمان باشیم. این روز تنها یک فرصت است که می توانیم از مادرمان تشکر کنیم و به مادرمان بگوییم که چقدر او را دوست داریم. خداوند مادر را آفریده که به ما یاد دهد محبت، مهربانی و از خودگذشتی چقدر زیباست و می تواند باعث شود یک انسان زیبا شود. مادر روح بزرگ و مهربانی است که در همه لحظه های زندگی ما حضور دارد و می تواند با محبت بی دریغ خود به ما برای داشتن آینده بهتر کمک کند.

روز مادر

انشا در مورد روز مادر برای بچه ها و دبستان

روز مادر یکی از قشنگ ترین روزهای زندگی همه آدمهاست. ما این روز قشنگ را در کنار خانواده برای مادرمان جشن می گیریم و از خداوند مهربان بابت حضور مادر در زندگیمان تشکر کنیم. روز مادر بهانه ای است برای بوسیدن دستان مادر و در آغوش کشیدن مادر. همچنین روزی است که می توان با یک هدیه کوچک و یا یک شاخه گل لبخند را بر روی صورت مهربان مادر هدیه کرد.

تقدیم به مادرم

مادر هدیه خدا به ما فرزندان است هر چند که مادر من همیشه می گوید که تو هدیه قشنگ خدا هستی. ولی من فکر می کنم خدا مادر را به ما هدیه داده است تا بتوانیم محبت و مهربانی را در تمام لحظه های زندگیمان تجربه کنیم. مهربانی مادر مانند رودخانه ای است که هر روز در زندگی ما جریان دارد. اوست که هر روز را برایمان زیباتر می کند و کمک می کند آرامش داشته باشیم. بودن مادر در زندگی ما باعث می شود که بتوانیم مهربانی و ببخشش را یاد بگیریم. همچنین بودن مادر می تواند به ما کمک کند که مهربانی خداوند را نیز بهتر درک کنیم.

مادر من هر روز تمام کارهای خانه را با عشق و حوصله انجام می دهد. زمانی که من از مدرسه برمی گردم و همین طور زمانی که پدرم از سرکار برمی گردد لبخند مادر خستگی را از تن ما بیرون می برد. من و پدرم روز مادر را در تقویم نشانه گذاری کرده ایم که بتوانیم مادر را غافلگیر کنیم. البته که من فکر می کنم مادر همیشه می داند که ما می خواهیم او را غافلگیر کنیم زیرا مادر همیشه حواسش به همه چیز است.

 در روز مادر من و پدرم سعی می کنیم که در کارهای خانه به مادرم کمک کنیم و اجازه دهیم مادر حداقل یک روز بیشتر استراحت کند. من همیشه در روز مادر برای مادرم یک نقاشی می کشم ولی امسال می خواهم علاوه بر نقاشی همیشگی این انشا را نیز به مادرم هدیه کنم و او را خوشحال کنم. مادر من لبخند زیبایی دارد و من هر روز دلم می خواهد کاری انجام دهم که مادر لبخند بزند. امیدوارم مادرم با خواندن این انشا نیز لبخند بزند.

همچنین ببینید  4 انشا در مورد من دانش اموزی هستم که

من تصمیم گرفته ام که امسال در روز مادر بهتر از سال های گذشته باشم. به همین خاطر در روز مادر می خواهم به مادرم قول دهم که از این به بعد هر غذایی که مادرم درست می کند را بخورم حتی اگر آن را دوست نداشته باشم. همچنین سعی می کنم که شب ها زودتر به رختخواب بروم تا بتوانم زودتر بیدار شوم.

من قول می دهم زمانی که به خانه برمی گردم ابتدا تکالیف مدرسه ام را انجام دهم.  سپس با دوستانم و وسایلم بازی کنم و اتاقم را خودم مرتب کنم و سعی کنم به مادرم هم در کارهای خانه کمک کنم.

من قول می دهم درس هایم را به خوبی بخوانم و سعی کنم در زندگیم آدم موفقی شوم تا بتوانم زحمات پدر و مادرم را جبران کنم.

من در روز مادر می خواهم برای مادرم دعا کنم و از خدا می خواهم که مراقب مادرم باشد زیرا زندگی بدون مادر برای من غیر قابل تحمل است. همچنین از خدا می خواهم که به من فرصت دهد تا بتوانم زحمات مادرم را جبران کنم.

مادرم، مادر مهربانم من تو را دوست دارم، راستش تو را خیلی دوست دارم و می خواهم بگویم روزت مبارک. مرا ببخش اگر گاهی نادانسته تو را اذیت می کنم. مادر برایم دعا کن که خدا به من توانایی دهد که بتوانم در زندگی موفق باشم چون خدا تو را خیلی دوست دارد و من مطمئنم که به حرفهای تو گوش می دهد.

نتیجه گیری

در تمام عالم هستی مهربان تر از مادر وجود ندارد بنابراین هر چقدر هم تلاش کنیم نمی توانیم زحمات مادر را جبران کنیم. به همین دلیل بهتر است تا جایی که می توانیم سعی کنیم با مادر خود به خوبی رفتار کنیم، مادر خود را اذیت نکنیم و همیشه به مادر خود احترام بگذاریم. روز مادر را هیچ گاه فراموش نکنیم و با تبریک این روز و یک هدیه کوچک و شاخه گل این روز را برای مادرانمان قشنگ کنیم. یادمان باشد که مادر تنها هدیه تکرار نشدنی زندگی ما است پس بهتر است همیشه قدردان زحمات او باشیم.

روز مادر

انشا کودکانه درباره روز مادر

امروز، روز مادر است. روزی که همه ما به یاد مادران خود می افتیم و از زحمات و مهربانی های آن ها قدردانی می کنیم. مادر، اولین و بهترین دوست هر انسان است. او کسی است که ما را از بدو تولد تا بزرگسالی همراهی می کند و در تمام مراحل زندگی، پشتیبان ماست.

مادر، با عشق و مهربانی خود، ما را پرورش می دهد و به ما یاد می دهد که چگونه زندگی کنیم. او به ما درس محبت، مهربانی، گذشت و ایثار می دهد. مادر، همیشه برای ما بهترین ها را می خواهد و برای خوشبختی ما، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

در روز مادر، بیایید به یاد مادران خود باشیم و از آن ها قدردانی کنیم. بیایید به آن ها بگوییم که چقدر دوستشان داریم و برایشان احترام قائل هستیم. بیایید به آن ها بگوییم که چقدر از زحمات و مهربانی های آن ها سپاسگزاریم.

مادر، واژه ای است که با شنیدن آن، قلب همه ما لبخند می زند. مادر، کسی است که همیشه برای ما دعا می کند و برایمان آرزوی موفقیت می کند. مادر، کسی است که همیشه در غم و شادی، کنار ماست.

در روز مادر، بیایید با هدیه ای کوچک، محبت خود را به مادران خود نشان دهیم. بیایید با یک شاخه گل، یک بوسه و یک جمله محبت آمیز، به آن ها بگوییم که چقدر دوستشان داریم.

مادر، هدیه ای از جانب خداوند است. او نعمتی است که باید قدرش را دانست. بیایید در روز مادر، قدردان مادران خود باشیم و به آن ها بگوییم که چقدر دوستشان داریم.

روز مادر

انشا در مورد روز مادر بچه گانه

مادر، فرشته ای است که از آسمان به زمین آمده است تا در کنار ما باشد و از ما مراقبت کند. او کسی است که ما را از بدو تولد تا بزرگسالی، با عشق و مهربانی خود، پرورش می دهد.

مادر، همیشه برای ما بهترین ها را می خواهد. او برای خوشبختی ما، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. مادر، همیشه در غم و شادی، کنار ماست. او همیشه ما را حمایت می کند و به ما امید می دهد.

مادر، نعمتی است که باید قدرش را دانست. او هدیه ای از جانب خداوند است که باید از آن مراقبت کرد.

در روز مادر، بیایید قدردان مادران خود باشیم و به آن ها بگوییم که چقدر دوستشان داریم. بیایید با یک هدیه کوچک، محبت خود را به آن ها نشان دهیم.

این 5 نمونه انشا دانش آموزی در مورد روز مادر ، با زبانی ساده و مناسب برای دبستان ، دانش آموزان و بچه ها در پایه های تحصیلی مختلف توسط سایت تاپ ناپ تهیه شد که امیدواریم مورد رضایت قرار گرفته باشد.

مطالب پیشنهادی :

انشا در مورد روزی که دوست دارم تکرار شود

6 متن مجری گری برای روز مادر در مدرسه

اگه خوب بود امتیاز بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا