مطالب درسی

هم خانواده چیرگی + اطلاعات بیشتر در مورد واژه چیرگی

چیرگی واژه ای فارسی و معنی آن پیروزی و غلبه است. هم خانواده کلمه چیرگی، چیره، چیره بودن و چیر است. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با معنی واژه چیرگی مترادف، متضاد و معانی آن در فرهنگ لغات فارسی را شرح می دهیم لطفا همراه ما باشید.

مترادف واژه چیرگی عبارتند از سلطه، سیطره، استیلا، پیروزی، غلبه، تسلط و ظفر. این کلمات هم معنی واژه چیرگی هستند و شما می توانید در جمله نویسی از آنها به عنوان جایگزین استفاده کنید. یادگیری هم خانواده و مترادف یک کلمه به شما کمک می کند دامنه لغات خود را گسترش دهید و زبان فارسی خود را تقویت کنید.

حالا که با هم خانواده و مترادف های واژه چیرگی آشنا شدید خالی از لطف نیست که بدانید متضاد واژه چیرگی، ضعف، سستی و شکست است.

در پایان برای درک بهتر معنی واژه چیرگی به بررسی معانی آن در لغت نامه های مطرح فارسی می پردازیم. در لغت نامه دهخدا واژه چیرگی سیطره، استیلاء، پیروزی، چیره بودن، غلبه، تسلط، قهر، تفوق، برتری، دست و ید معنی شده است.

در فرهنگ لغت عمید و معین نیز معنی واژه چیرگی پیروزی و غلبه ذکر شده است. شما می توانید هر یک از معانی ذکر شده برای واژه چیرگی را انشاء خود استفاده نمایید بدون اینکه تغییری در معنا و مفهوم آن ایجاد شود.

مطالب بیشتر :

هم خانواده چیره

هم خانواده چرخش

هم خانواده چنین

هم خانواده قالب

هم خانواده قناعت

اگه خوب بود امتیاز بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا