تحقیق دانش اموزی

تحقیق درباره شهید حسن طهرانی مقدم و یاران دانشمندش

تحقیق درباره شهید حسن طهرانی مقدم و یاراندانشمندش : سردار شهید حسن طهرانی مقدم و یاران دانشمندش بنیان گذار صنعت موشک در کشور عزیزمان ایران بودند در این مقاله مطالبی در مورد این سردار شهید و یاران دانشمند او بیان می کنیم.

زندگینامه شهید حسن طهرانی مقدم

در سال ۱۳۳۸ حسن طهرانی مقدم در محله ای به نام سرچشمه تهران دیده  به جهان گشود سپس به دلیل شغل پدرشان که  خیاط بودند به محله ای به نام شکوفه  و سپس به محله بهارستان رفتند و در همین منطقه دوره ابتدایی و همچنین دبیرستان را سپری کرد.

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۴۸ در مسجدی به نام زینب کبری در محله سرچشمه زیر نظر آیت الله علی لواسانی و همچنین مدیر مسجد تعلیمات مهم دینی را آموخته  و درکنار بردار خویش فعالیت خود را در  گروه سرود مسجد آغاز کرد و در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در مراسم و جشن استقبال از امام خمینی (ره) فعالیت خود را انجام داد.

سردار حسن طهرانی مقدم بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران در سن ۲۱ سالگی در سپاه به خدمت پرداخت. در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در عملیاتی به نام  ثامن الائمه سردار طهرانی مقدم با زکاوت خویش به ضعف آتش پشتیبانی در خط مقدم جنگ پی برد که در پاییز سال ۱۳۶۰ طرح آتش پشتیبانی به شکل سنجیده را آماده و به  سردار باقری داد .

همچنین ببینید  تحقیق در مورد کشور ترکیه کلاس پنجم

تحقیق درباره شهید حسن طهرانی مقدم

در سال ۱۳۶۲  ماموریت آغاز و ساماندهی موشکی زمین به زمین سپاه را به  سردار طهرانی مقدم داده شد و بدین گونه در اسفند سال ۱۳۶۳ نخستین موشک ایران به کرکوک عراق شلیک شد. در سال ۱۳۶۴ بعد از دستور امام خمینی ره به زمینه تشکیل نیروهای سه گانه سپاه سردار حسن طهرانی مقدم به فرماندهی نیروی هوایی سپاه نائل آمد.

برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم در زمینه تهدید تاج حسن از سوی منافقان می گوید بردارم از طرف گروهک تروریستی منافقین  به این علت که موشکی به مقرگاه منافقین در خاک عراق زد  بارها تهدید شد. رادیو منافقین در همان شب اعلام کرد که طهرانی مقدم مورد هدف ماست و آن را می زنیم  و در زمان برنامه برای ترور  شهید صیاد شیرازی برنامه ترور شهید طهرانی مقدم را نیز پایه ریزی می‌ کردند و قصد داشتند  هر دو نفر آن ها  را شهید کنند ولی یک گروه از آن ها  گرفته  شد.

همچنین ببینید  تحقیق کودکانه در مورد سگ + تحقیق دانش آموزی و کوتاه درباره زندگی سگ ها

یاران سردار شهید حسن طهرانی مقدم

بعد از شهادت سردار طهرانی مقدم که در پادگانی به نام شهید مدرس رخ داد آمار افراد شهید شده ابتدا ۱۷ نفر گفته شد ولی پس از زیاد شدن آمار مفقودین و تجسس در قسمت هایی در پادگان که تخریب شده بود مشخص شد که در این حادثه ناگوار ۳۹ نفر به شهادت رسیدند. هر کدام از این ۳۹ نفر کارنامه درخشانی در قوی شدن و توانمند شدن موشکی کشورمان داشتند این شهدای عزیز مدتی بعد با نام شهدای اقتدار نام برده شدند.

یاران نزدیک به سردار شهید حسن تهرانی مقدم

در بین افرادی که در این حادثه ناگوار شهید شدند می‌ توان نام شهید مهدی نواب که  مسئول آزمایشگاه پژوهشکده و همچنین تست سوخت  و مشاور و نیز مسئولیت بخش سمعی بصری و همچین جهاد خودشکوفایی سپاه را به عهده داشته اند را نام برد.  شهید محمد سلگی از یاران دیگر  شهید  طهرانی مقدم که فرمانده و مسئول ترابری و همچنین ماشین های سنگین جهاد سپاه بودند. شهید دشتبان زاده که ایشان فرماندهی پادگان شهید مدرس را بر عهده داشتند نیز از یاران نزدیک شهید طهرانی مقدم بودند نام بردگان از یاران شاخص سردار شهید حسن طهرانی مقدم بودند.

اگه خوب بود امتیاز بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا