مطالب درسی

هم خانواده دریغ + چند هم خانواده برای کمه دریغ و مترادف واژه دریغ

هم خانواده کلمه دریغ ، دریغا و بی دریغ است. این کلمات ریشه یکسانی دارند و از نظر معنی نیز باید بدانید که کلمات هم خانواده معنی مشابهی دارند. یکی از ساده ترین راههایی که می توانید برای پیدا کردن هم خانواده ها مورد استفاده قرار دهید ریشه یابی کلمات است. ریشه یا اصل یک کلمه معمولا 3 حرف هستند که در هم خانواده ها تکرار می شوند.

مترادف های واژه دریغ عبارتند از اندوه، پشیمانی، مضایقه، تاسف، افسوس، هیهات، واحسرتا، تحسر و خودداری. برای تقویت زبان فارسی و دامنه لغات خود یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید یادگیری کلمات مترادف و هم خانواده است. با انجام این موارد می توانید انشاء روان تر و خلاقانه تری بنویسید و نمره بالاتری در درس زبان فارسی بگیرید.

حالا که با مترادف و هم خانواده کلمه دریغ آشنا شدید خالی از لطف نیست که با معنای این کلمه در فرهنگ لغات فارسی نیز آشنا شوید تا معنی این کلمه را بهتر درک کنید. در لغت نامه دهخدا واژه دریغ، افسوس و اندوه، تأسف و تحسر، پشیمانی و حسرت، متأسف شدن، استهزاء و سخره معنی شده است. در فرهنگ عمید و معین نیز واژه دریغ، مضایقه، امتناع، ابراز حسرت، پشیمانی و اندوه ذکر شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده دلیل

هم خانواده درست

هم خانواده بد

هم خانواده غمگین

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا