اطلاعات عمومی

معنى لاحول ولاقوة الا بالله + اطلاعات در مورد ذکر “لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم”

معنى لاحول ولاقوة الا بالله

معنی ذکر لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم چیست و چه آثار و برکاتی در زندگی ما می‌ تواند داشته باشد؟

به لحاظ معنایی ذکر فوق یعنی هیچ حرکت و قدرتی در جهان آفرینش جز به مشیت خداوند متعال و بزرگ وجود ندارد. کلمات این ذکر عظیم را که به صورت جداگانه معنا کنیم با مفهوم آن بیشتر آشنا می‌ شویم.

حول در لغت معنای حرکت و جنبش را می‌ دهد. علاوه بر این واژه قوة در ذکر فوق یعنی توانایی و استطاعت که همگی قدرت و کنترل خداوند را بر جهان آفرینش نشان خواهند داد.

بد نیست بدانید که در شب معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز خداوند در بخشی از ذکر خود که به پیامبر هدیه داد، از لا حول و لا قوه الا بالله استفاده کرده است.

ذکر لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم یا ذکر حوقله آثار و برکات فراوانی دارد. ائمه اطهار علیهم السلام بارها توصیه کرده‌ اند که در هنگام گرفتاری و فقر این ذکر را به صورت مداوم تکرار کنید.

لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم یعنی چه؟

برای درک معنی ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم به صورت جداگانه کلمات آن را بررسی می‌ کنیم.

همچنین ببینید  صدا از چه موادی بیشتر و از چه موادی کمتر عبور میکند

لا یعنی نیست

حول یعنی حرکت و جنبش

قوة یعنی نیرو و قوت

الا یعنی مگر، جز

الله یعنی خداوند

علی یعنی بسیار برتر یا بسیار رفیع القدر

العظیم یعنی عظیم الشأن

مفهوم ذکر

مفهوم ذکر لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم یعنی هر نیرو و قدرتی که در عالم وجود دارد همگی به اراده و اذن خداوند هستند. هنگامی که انسان تصمیم می‌ گیرد کاری انجام دهد و در نتیجه به موفقیت می‌ رسد، یعنی قبل از آن از جانب خداوند به او توفیق انجام کار داده شده است.

اگر قلبا این ذکر را بگویید هیچ ترسی از غیر خدا برای انجام کارهای خود نخواهید داشت. حتی دشمنان نیز پس از بیان ذکر فوق نمی‌ توانند به شما آسیب وارد کنند.

اعتقاد قلبی به این ذکر یعنی تمام تغییرات و حرکاتی که در عالم رخ می‌ دهند مطلقا تحت کنترل و اراده خداوند عظیم‌ الشأن هستند. قطعا بدون اراده خدا هیچ برگی از درخت نیز به زمین نخواهد افتاد.

ائمه اطهار علیهم السلام بارها تاکید کرده‌ اند برای مقابله با فقر و رفع آن به صورت مداوم این ذکر را بیان کنید.

خواص ذکر لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

یکی از خواص ذکر حوقله، رهایی از فقر است. امام صادق علیه السلام به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند، هنگامی که فرد با فقر مواجه می‌ شود برای برطرف کردن آن این ذکر را فراوان یاد کند.

علاوه بر این در روایات آمده است که پیامبر اکرم (ص) به امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام فرموده‌ اند هنگامی که در ورطه هولناک قرار گرفتید با بیان این ذکر خداوند بلا را برطرف خواهد کرد.

همچنین ببینید  برای ساخت خانه چه کسانی مشارکت می کنند کلاس سوم

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم ذکر اولیای الهی و افراد مومن به شمار می‌ رود. این افراد قلبا بر این باورند که در مقابل اراده و قدرت پروردگار متعال هیچگونه قدرتی وجود ندارد.

لاحول ولاقوة الا بالله برای چشم زخم

بر اساس باورهای اسلامی، چشم زخم یک نیروی منفی است که می تواند به افراد آسیب برساند. این نیروی منفی می تواند باعث بیماری، بدبختی و حتی مرگ شود.

دعای لاحول ولاقوة الا بالله یکی از موثرترین دعاها برای دوری از چشم زخم است. این دعا قدرت خداوند را نشان می دهد و از او می خواهد که از افراد در برابر چشم زخم محافظت کند.

نحوه استفاده از دعای لاحول ولاقوة الا بالله برای چشم زخم

این دعا را می توان به صورت زیر استفاده کرد:

  • زمانی که کسی چیزی را تحسین می کند، می توان این دعا را گفت.
  • می توان این دعا را به صورت مداوم زمزمه کرد.
  • می توان این دعا را روی یک کاغذ نوشت و آن را همراه خود داشت.

آثار مثبت دعای لاحول ولاقوة الا بالله

علاوه بر دوری از چشم زخم، دعای لاحول ولاقوة الا بالله آثار مثبت دیگری نیز دارد. این دعا می تواند باعث افزایش آرامش و ایمان شود و به افراد کمک کند تا با مشکلات زندگی مقابله کنند.

بیشتر بخوانید :

تحقیق در مورد پیامبران اولوالعزم و کتاب‌ هایشان

اگه خوب بود امتیاز بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا