تحقیق دانش اموزی

تحقیق در مورد حیوانات اهلی و وحشی برای کودکان

تحقیق در مورد حیوانات اهلی و وحشی برای کودکان : بچه ها حیوانات مختلفی در جهان وجود دارد که به دو دسته اهلی و وحشی تقسیم می شوند.

حیوانات اهلی در کنار انسان ها زندگی می کنند و ما از محصولات آنها مانند شیر و گوشت استفاده می کنیم. حیوانات وحشی مانند روباه، گرگ و خرس در کوه و جنگل زندگی می کنند و بیشتر آنها خطرناک هستند.

حیوانات اهلی به عنوان حیوان خانگی یا در مزرعه با انسان زندگی می کنند، ما به آنها غذا و سرپناه می دهیم. ولی حیوانات وحشی برای پیدا کردن غذا و سرپناه نیازی به انسان ندارند. در ادامه مقاله در مورد حیوانات اهلی و وحشی بیشتر توضیح می دهیم تا کاملا با آنها آشنا شوید.

حیوانات اهلی کجا زندگی می کنند

گاو، گوسفند، بز، اسب، سگ، گربه، مرغ و خروس حیوانات اهلی هستند. به حیواناتی که با ما زندگی می کنند حیوان اهلی می گویند. ما برای این حیوانات غذا و محل زندگی تهیه می کنیم و از محصولات آنها مانند شیر، گوشت و تخم مرغ استفاده می کنیم. حیوانات اهلی انسان ها را دوست دارند و ما می توانیم از برخی آنها در خانه خودمان نگهداری کنیم. حیوانات اهلی خطرناک نیستند آنها به ما آسیبی نمی زنند ولی با این حال باید مراقب باشیم که آنها را اذیت نکنیم. حیوانات اهلی رابطه خوبی با بچه ها دارند و بچه ها هم آنها را بسیار دوست دارند.

حیوانات اهلی زیادی در روستاها زندگی می کنند و ما از آنها برای حمل بار و تولید محصولات مختلف مثل ماست و شیر استفاده می کنیم. با گاوها می توانیم زمین های کشاورزی را شخم بزنیم و از الاغ برای حمل بارهای سنگین کمک بگیریم. همچنین پشم و پوست گاو و گوسفند را نیز می توانیم برای تولید لباس، کفش و کیف استفاده کنیم.

همچنین ببینید  تحقیق در مورد ورزش بسکتبال + اطلاعات کامل در مورد تاریخچه و قوانین آن

حیوانات وحشی کجا زندگی می کنند

حیوانات وحشی در طبیعت زندگی می کنند آنها خطرناک هستند و نباید به آنها نزدیک شویم. حیوانات وحشی به تنهایی یا به صورت گروهی در مناطق مختلف مثل کوه، جنگل، دشت ها و دریا زندگی می کنند. حیوانات وحشی مانند شیر، ببر، سگ های وحشی، گرگ و خرس بسیار خطرناک هستند و انسان ها نباید یه آنها نزدیک شوند.

برخی این حیوانات وحشی را شما می توانید در باغ وحش از نزدیک ببینید. برای اینکه آنها به انسان آسیب نزنند در قفس نگهداری می شوند. این حیوانات زندگی در قفس را دوست ندارند چون آنها می توانند برای خودشان غذا و سرپناه تهیه کنند و نیازی به ما ندارند.

گاهی اوقات حیوانات وحشی را به سختی رام می کنند و از آنها به عنوان منبع درآمد در سیرک ها استفاده می کنند. این کار به سلامت حیوانات وحشی آسیب می زند و باعث می شود خوشحال نباشند چون آنها دوست ندارند با انسان زندگی کنند.

تفاوت ها حیوانات اهلی و وحشی چیست؟

حیوانات اهلی آنهایی هستند که با انسان زندگی می کنند. ما از آنها مراقبت می کنیم و برای آنها غذا و سرپناه فراهم می کنیم. گربه، سگ، گاو، بز و اسب نمونه هایی از حیوانات اهلی هستند. برخی از حیوانات اهلی داخل خانه ما به عنوان حیوان خانگی زندگی می کنند مانند گربه و سگ در حالی که برخی دیگر در مزارع زندگی می کنند مثل گوسفند و گاو.

همچنین ببینید  تحقیق دانش آموزی درباره گلچین گیلانی شاعر شعر باران

بچه ها باید بدانید که ما نمی توانیم همه حیوانات اهلی را در خانه نگهداری کنیم. به عنوان مثال، گاو و گوسفند معمولاً در مزارع نگهداری می شوند. در حالی که سگ ها و گربه ها و برخی پرندگان مثل عروس هلندی به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند و رابطه خوبی با ما دارند.

حیوانات وحشی را نمی توانیم در خانه نگه داریم زیرا اهلی کردن آنها آسان نیست و رفتار دوستانه ای با انسان ها ندارند. رام کردن یا اهلی کردن حیوانات وحشی بسیار سخت است، زیرا آنها به زندگی در محیط طبیعی خود عادت دارند. حیوانات وحشی این توانایی را دارند که از خود مراقبت کنند بنابراین اهلی کردن آنها نوعی اسیر کردن به حساب می آید. حیوانات وحشی اصلا دوست ندارند با ما در خانه و مزرعه زندگی کنند زیرا دوست دارند آزادانه در طبیعت فعالیت کنند.

اما حیوانات اهلی نیاز به مراقبت ما دارند. ما می توانیم این کار را با غذا دادن به آنها، بازی با آنها، بیرون بردن آنها برای پیاده روی و نشان دادن عشق به آنها انجام دهیم. این کار نه تنها آنها را شاد و سالم نگه می دارد، بلکه باعث ایجاد پیوند بین انسان و حیوانات می شود.

نتیجه گیری

درک تفاوت بین حیوانات اهلی و وحشی بسیار مهم است. این به ما کمک می کند بدانیم کدام حیوانات برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی بی خطر هستند و کدام حیوانات باید در زیستگاه طبیعی خود رها شوند تا شاد و خوشحال زندگی کنند.

شاید علاقمند باشید :

تحقیق دانش آموزی در مورد حضرت محمد (ص)

تحقیق درباره شهید حسن طهرانی مقدم و یاران دانشمندانش

2.5/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا