مطالب درسی

داستان کوتاه درباره سفالگری کلاس دوم ✍️ 2 قصه کودکانه در مورد سفالگری دوم ابتدایی

داستان کوتاه درباره سفالگری : در این دو مطلب دو قصه کودکانه و قشنگ درمورد سفالگری برای بچه های کلاس دوم ابتدایی تهیه دیده شده است.

داستان کوتاه درباره سفالگری

در یک کلاس دوم، معلم به بچه ها گفت که قرار است یک روز به یک کارگاه سفالگری بروند. بچه ها خیلی خوشحال شدند، چون همه آنها دوست داشتند که هنر سفالگری را یاد بگیرند.

روز کارگاه فرا رسید و بچه ها با ذوق و شوق به کارگاه رفتند. استاد سفالگر به بچه ها توضیح داد که سفالگری یک هنر باستانی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی گردد. او به بچه ها گفت که سفالگری از دو مرحله اصلی تشکیل شده است: 1- ساختن ظرف سفالی و 2- پختن آن در کوره.

ابتدا استاد سفالگر به بچه ها نشان داد که چگونه گل سفالی را درست کنند. او به بچه ها گفت که گل سفالی از مخلوط آب و خاک رس ساخته می شود. بچه ها با دقت به استاد سفالگر نگاه می کردند و سعی می کردند که مراحل ساخت گل سفالی را یاد بگیرند.

بعد از اینکه بچه ها گل سفالی را درست کردند، استاد سفالگر به آنها نشان داد که چگونه ظرف سفالی را شکل دهند. او به بچه ها گفت که می توانند از دست و انگشتان خود برای شکل دادن به ظرف سفالی استفاده کنند. بچه ها با خلاقیت خود ظرف های سفالی زیبایی درست کردند.

در آخر، استاد سفالگر ظرف های سفالی بچه ها را در کوره پخت. چند روز بعد، بچه ها به کارگاه سفالگری رفتند تا ظرف های سفالی خود را تحویل بگیرند. بچه ها وقتی ظرف های سفالی خود را دیدند، خیلی خوشحال شدند. آنها با افتخار ظرف های سفالی خود را به خانه بردند.

بچه ها با سفالگری یاد گرفتند که چگونه از خاک رس برای ساختن ظرف های زیبا استفاده کنند. آنها همچنین یاد گرفتند که سفالگری یک هنر باستانی و ارزشمند است.


داستان کوتاه درباره سفالگری برای دوم ابتدایی

در یک روستای کوچک در ایران، دختری به نام «سارا» زندگی می‌کرد. سارا دختری کنجکاو و باهوش بود. او همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید بود.

یک روز، سارا در حال بازی در کنار رودخانه بود که متوجه مردی شد که روی چرخ سفالگری کار می‌کرد. مرد سفالگر با مهارت و دقت خاصی مشغول کار بود. سارا با دقت به کار مرد سفالگر نگاه کرد. او مجذوب هنر سفالگری شد.

سارا از مرد سفالگر خواست که به او سفالگری یاد دهد. مرد سفالگر با خوشحالی قبول کرد. سارا هر روز به کارگاه مرد سفالگر می‌رفت و از او یاد می‌گرفت.

سارا خیلی زود یاد گرفت که چگونه با چرخ سفالگری کار کند. او می‌توانست ظرف‌ها و مجسمه‌های زیبا و ظریفی درست کند.

یکی از روزها، سارا تصمیم گرفت که یک کوزه سفالی بزرگ درست کند. او با دقت و حوصله به کارش ادامه داد. بالاخره، کوزه سفالی بزرگی درست کرد.

کوزه سفالی سارا بسیار زیبا بود. او تصمیم گرفت که کوزه را به بازار ببرد و بفروشد.

سارا کوزه را به بازار برد. او کوزه را روی زمین گذاشت و شروع به صحبت با مردم کرد. مردم از دیدن کوزه سفالی سارا بسیار خوششان آمد. آنها کوزه را خریدند و سارا پول زیادی به دست آورد.

سارا با پول خود یک کارگاه سفالگری برای خودش درست کرد. او شروع به تدریس سفالگری به دیگران کرد. سارا به یک هنرمند سفالگر معروف تبدیل شد. او سفال‌های زیبای زیادی درست کرد که در سراسر ایران و جهان شناخته شده بودند.

سارا همیشه از مرد سفالگری که به او سفالگری یاد داده بود، سپاسگزار بود. او می‌دانست که اگر مرد سفالگر نبود، هرگز نمی‌توانست به یک هنرمند سفالگر معروف تبدیل شود.

سارا با سفالگری زندگی خود را تغییر داد. او نه تنها به یک هنرمند موفق تبدیل شد، بلکه به دیگران نیز هنر سفالگری را یاد داد. سارا با هنر خود زیبایی را به زندگی مردم آورد.

در ادامه چند نکته از داستان سارا برای ما وجود دارد:

  • هرگز از یادگیری چیزهای جدید دست نکشید.
  • اگر به چیزی علاقه دارید، برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  • با کمک دیگران می‌توانید به موفقیت برسید.
  • هنر می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد.

در ادامه ببینید :

تحقیق در مورد سفالگری کلاس دوم + مطلب درباره هنر سفالگری کلاس دوم ابتدایی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا