مطالب درسی

هم خانواده ضرر + 3 هم خانواده برای کلمه ضرر و مترادف و متضاد کلمه ضرر

هم خانواده ضرر : دانش آموزان پایه سوم و پنجم ابتدایی و هم چنین سایر پایه ها در این مطلب از تاپ ناپ به خوبی با هم خانواده کلمه ضرر و مترادف و متضاد این کلمه آشنا خواهند شد.

هم خانواده کلمه ضرر ، اضرار و ضررها است. برای پیدا کردن هم خانواده ها لازم است چند اصل را یاد بگیرید.

هم خانواده ها به نوعی از لحاظ معنایی و وزن با کلمه اصلی هماهنگ هستند. علاوه بر این حروف اصلی آنها در کلمات تکرار می شوند. پیدا کردن اصل یک واژه ساده ترین راه برای پیدا کردن هم خانواده ها است.

مترادف های کلمه ضرر عبارتند از خسارت، خسران، زیان، آسیب، تغابن، زیانمندی، گزند، لطمه، صدمه و غبن. این کلمات هم معنی واژه ضرر هستند و شما می توانید در جمله نویسی از آنها به عنوان جایگزین استفاده کنید. علاوه بر این یادگیری هم خانواده و مترادف یک کلمه به شما کمک می کند دامنه لغات خود را گسترش دهید که راحت ترین کار برای تقویت زبان فارسی است.

خالی از لطف نیست که بدانید معادل فارسی واژه ضرر، گزند، زیان و آسیب است.  متضاد این واژه نیز همانطور که می توانید حدس بزنید نفع است. در انتها به معنی واژه ضرر در لغت نامه های فارسی می پردازیم. در لغت نامه دهخدا آزرم، مقابل نفع و سود، خلاف نفع، ناسازگاری و زیان دیدن به عنوان معنی واژه معنی ضرر ذکر شده است. در فرهنگ معین نیز معنی کلمه ضرر گزند، نقصان و زیان ذکر شده است

مطالب پیشنهادی :

هم خانواده صحبت

هم خانواده صلح

هم خانواده صورت

هم خانواده خاص

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا