مطالب درسی

هم خانواده معرفت + 8 هم خانواده برای کلمه معرفت و مترادف کلمه معرفت

هم خانواده کلمه معرفت تعارف، معترف، متعارف، اعتراف، معرفت، معارفه، معرف  و معرفی است. برای نوشتن هم خانواده های یک کلمه ابتدا باید ریشه آن را پیدا کنید. ریشه کلمه معمولا 3 حرف است که در کلمات هم خانواده تکرار می شود. هم خانواده ها از نظر معنی مشابه هستند و ریشه مشترکی دارند.

مترادف های واژه معرفت عبارتند از اطلاع، بینش، آگاهی، علم، فرهنگ، حکمت، دانش، شناخت، وقوف یافتن، شناسایی، کمال، وقوف، عرفان، عقل، فضیلت و شناختن. شما با بسیاری از این کلمات آشنا هستید و اضافه شدن آنها به دامنه لغاتی که از حفظ هستید، کمک می کند با سرعت بیشتری جمله سازی کنید و انشاء خلاقانه تری بنویسید.

بد نیست بدانید معادل فارسی کلمه معرفت، دانش، شناخت و بینشمندی است. بی معرفت نیز متضاد این واژه است که در زبان فارسی بسیار رواج دارد.

حالا که با هم خانواده و مترادف کلمه معرفت آشنا شدید وقت آن رسیده که به سراغ لغت نامه های مطرح فارسی برویم و معانی ذکر شده در آنها را نیز بررسی کنیم.

در لغت نامه دهخدا معنی واژه معرفت، شناسایی و شناختگی ذکر شده است. در فرهنگ معین و عمید نیز به عنوان لغت نامه های مطرح ایرانی معنی واژه معرفت، علم و دانش، شناسایی و شناختن چیزی عنوان شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده مشغول

هم خانواده قاضی

هم خانواده قشنگ

هم خانواده عشق

هم خانواده عمیق

هم خانواده گفتار

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا