مطالب درسی

هم خانواده قاضی + 3 هم خانواده برای کلمه قاضی و مترادف کلمه قاضی

هم خانواده کلمه قاضی ، قضا، قضات و قضاوت است. این کلمات ریشه یکسانی دارند و از نظر معنی نیز باید بدانید که کلمات هم خانواده معنی مشابهی دارند. یکی از ساده ترین راههایی که می توانید برای پیدا کردن هم خانواده ها مورد استفاده قرار دهید ریشه یابی کلمات است. ریشه یا اصل یک کلمه معمولا 3 حرف است که در هم خانواده ها تکرار می شوند.

واژه قاضی ریشه در زبان عربی دارد و بطور گسترده ای در فارسی مورد استفاده قرار می گیرد. همه شما حتما این کلمه را بارها شنیده اید و می دانید که دعوای دو نفر را قاضی در دادگاه قضاوت می کند.

مترادف های کلمه قاضی عبارتند از داور، دادرس، حاکم، حکم، دیان و فیصل. شما با بسیاری از این کلمات آشنا هستید و اضافه شدن آنها به دامنه لغاتی که از حفظ هستید، کمک می کند با سرعت بیشتری جمله سازی کنید و انشاء خلاقانه تری بنویسید.

برای تقویت زبان فارسی و دامنه لغات خود یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید یادگیری کلمات مترادف و هم خانواده است. بد نیست بدانید معادل فارسی واژه قاضی دادور، دادرس و داور است که برخی از این کلمات را به خوبی می شناسید.

در پایان به معنی این واژه در فرهنگ لغات فارسی می پردازیم. در این لغت نامه ها که به عنوان مرجع شناخته می شوند معنی واژه قاضی، داور، حکم کننده و دادرس ذکر شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده قشنگ

هم خانواده عشق

هم خانواده عمیق

هم خانواده گفتار

هم خانواده گریست

هم خانواده گسترده

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا