تحقیق دانش اموزیعلمی

تحقیق کامل در مورد خوکچه هندی و ویژگی های آن

تحقیق کامل در مورد خوکچه هندی و ویژگی های آن : خوکچه هندی یا خوک گینه، یک حیوان اهلی از راسته جوندگان است که بومی آمریکای جنوبی است. این حیوان دارای بدن و پای کوتاه و چاق، و گوش های گرد است و از لحاظ ظاهر و شکل مو نیز انواع مختلفی دارد. انواع مختلفی از این حیوان وجود دارد که بر اساس شکل و رنگ موهایشان تفاوت دارند.

خوک گینه یک حیوان اجتماعی و مهربان است که با انسان ها و حیوانات دیگر رابطه خوبی دارد. این حیوان به عنوان حیوان خانگی در بسیاری از کشور ها نگهداری می شود و نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارد. در ادامه هر آنچه که در مورد خوکچه هندی و ویژگی های آن لازم است بدانید، آورده شده است.

خوکچه هندی

تاریخچه خوک گینه

تاریخچه این حیوان بسیار جالب و پر فراز و نشیب است. این حیوانات که انگلیسی زبان ها آنها را خوک گینه  یا Guinea Pig می نامند، در واقع نه خوک هستند و نه به گینه یا هند ربطی پیدا می کنند. بلکه منشأ این حیوانات آمریکای جنوبی است و حدود ۵ هزار سال قبل از میلاد دست آموز شده و از آنها به عنوان منبع غذایی در مراسم مذهبی و طب سنتی استفاده می شد.

در قرن ۱۶، این حیوانات به اروپا راه یافتند و مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار گرفتند. ملکه الیزابت اول نیز یک خوکچه هندی به عنوان یک حیوان خانگی محبوب داشت. این حیوانات همچنین در طب سنتی و پزشکی نقش مهمی داشته و برای بررسی بیماری ها و درمان های مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند.

 امروزه، خوکچه ها یکی از محبوبترین حیوانات خانگی در جهان هستند و بسیاری از افراد از داشتن آنها لذت می برند. خوکچه ها حیواناتی بسیار اجتماعی، مهربان و بازیگوش هستند و با انسانها و حیوانات دیگر رابطه خوبی دارند.

اصلی ترین ویژگی های خوکچه هندی

خوک گینه یک حیوان کوچک و با مزه است که برخی از ویژگی های آن عبارتند از:

  • دارای بدن چاق، پاهای کوتاه، گوش های گرد و شکل موی مختلف است.
  • بومی آمریکای جنوبی و عضو خانواده جوندگان  است.
  • یک حیوان اجتماعی و مهربان است که با انسان ها و حیوانات دیگر رابطه خوبی دارد.
  • وزن آن بین ۷۰۰ گرم تا ۱٬۲۰۰ گرم و طولش بین ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر است.
  • معمولاً بین ۴ تا ۶ سال عمر می کند.
  • انواع مختلفی دارد که بر اساس شکل و رنگ موهایشان تفاوت دارند.
  • نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارد.
همچنین ببینید  2 تحقیق در مورد سیاره ها برای کلاس چهارم و پنجم

خوکچه هندی

نوع تغذیه خوک گینه

تغذیه خوکچه هندی باید کاملاً گیاهی و شامل علوفه خشک، سبزیجات تازه و غذای پلت شده باشد. این حیوان نیاز به فیبر بالا، کلسیم مناسب و ویتامین C دارد.

برخی از سبزیجات و میوه هایی که این حیوان می تواند بخورد شامل کاهو، هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، سیب، گلابی و کیوی است. اما باید گفت که برخی از سبزیجات و میوه ها نیز مانند کاهو سالادی، چغندر، تربچه، پیاز، سیر، آووکادو و موز وجود دارد که خوک نباید آنها را بخورد.

خوکچه هندی چه عاداتی دارد؟

خوک گینه یک حیوان اهلی از راسته جوندگان است که برخی از عادات آن عبارتند از:

  • شنا کردن: این حیوان یک شناگر ماهر است و از آب بازی لذت می برد.
  • تمیز کردن خود: این حیوان دائماً خود را با ماده سفیدی که از چشمانش ترشح می شود تمیز میکند. گاهی اوقات خوکچه های نر هم مو های یکدیگر را تمیز می کنند.
  • ارتباط: خوک هندی با صدا های مختلفی مانند جیغ، غرغر، کوک، ویز ویز و غیره با یکدیگر و با انسان ها ارتباط برقرار می کند.
  • اجتماعی بودن: خوکچه هندی یک حیوان اجتماعی است و بهتر است با جفت یا گروه خود زندگی کند. همچنین این حیوان در طبیعت، در گروه هایی متشکل از چند ماده و یک نر جوان زندگی می کنند.
  • ترسو بودن: خوک گینه یک حیوان ترسو است و از صداها و حرکات ناگهانی می ترسد. و در این شرایط ممکن است از جای خود فرار کند یا به بالا بپرد.
  • گیاه خوار بودن: خوک گینه یک حیوان گیاهخوار بوده و به خوردن گیاهان و میوه ها تمایل زیادی دارد.

روش نگهداری از خوک گینه

نگهداری از این این حیوان یک فعالیت جالب و لذت بخش است که نیاز به رعایت برخی اصول و مراقبتها دارد. برای نگهداری از خوکچه هندی باید به موارد زیر توجه کنید:

  • فضای مناسب: خوک گینه را می توانید در قفس، آکواریوم یا باکس نگهداری کنید. اندازه و ارتفاع قفس باید به گونه ای باشد که حیوان بتواند راحت حرکت کند و نتواند از آن بیرون بپرد. کف قفس را با پوشال، کاغذ یا پنبه پوشانده و هفته ای یک یا دو بار تمیز کنید. ظرف آب را هم روزانه عوض کنید.
  • توجه به تغذیه متناسب با ذائقه این حیوان: همانگونه که بیان شد، این حیوان به علوفه و میوه علاقه زیادی دارد و برخی از این گیاهان برای این حیوان مناسب نیست، بنابراین باید به این نکته توجه ویژه ای نمود.
  • بهداشت و مراقبت: این حیوان را باید به طور مرتب با مواد شوینده غیر سمی و آب گرم بشوئید و خشک کنید. ناخن های خوکچه هندی را هم باید در فواصل معینی کوتاه کنید تا به پاهایش آسیب نرسد. اگر خوکچه شما موی بلند دارد، موهایش را هم باید شانه و مرتب کنید. برای جویدن و سلامت دندان های این حیوان می توانید از چوب های خاص یا سایر اشیاء مناسب این کار استفاده کنید.
  • توجه به تفریح خوک گینه: برای ایجاد ارتباط با خوک گینه باید از آن با محبت برخورد کنید و آن را نوازش کرده و با آن بازی کنید.
همچنین ببینید  یکی از راه های مشاهده دقیق چیست علوم دوم

بارداری و تولید مثل خوک گینه

 این حیوانات بسیار زود بالغ می شوند و می توانند از سن ۲ ماهگی جفتگیری کنند، بنابراین باید از جدا کردن نر ها و ماده ها در این سن اطمینان حاصل کنید. دوره بارداری آنها معمولاً بین ۵۹ تا ۷۲ روز است. تعداد بچه های آنها معمولاً بین ۱ تا ۶ عدد است.

بچه های خوکچه هندی در هنگام تولد دارای مو، چشم باز و دندان هستند و می توانند بلافاصله بعد از زایمان از شیر مادر تغذیه کنند. بچه ها باید تا سن ۳ هفتگی با مادر خود باشند و از شیر مادر تغذیه کنند. خوک گینه ماده می تواند سه هفته پس از زایمان دوباره باردار شود.

بنابراین، باید نسبت به جدا کردن مادر و نر ها پس از زایمان اقدام نمود. این حیوانات باید قبل از جفتگیری مورد بازدید دامپزشک قرار گیرند تا از سلامتی آنها مطمئن شوید. همچنین باید از انتخاب نژاد مناسب و سازگار برای جفتگیری اطمینان حاصل کرد.

نکته آخر

خوکچه هندی یک حیوان اجتماعی و مهربان است که با انسان ها و حیوانات دیگر رابطه خوبی دارد. این حیوان صدا های مختلفی برای بیان حالات خود دارد که به مرور با آنها آشنا می شوید. اگر خوکچه را با حیوانات دیگر نگهداری می کنید، باید از هماهنگی و سازگاری آنها اطمینان حاصل کنید.

دانلود همین مقاله در فایل word :  خوکچه هندی (2)

مطلب پیشنهادی :

تحقیق در مورد حیوانات اهلی و وحشی برای کودکان

اگه خوب بود امتیاز بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا