انشا و مقاله

انشا در مورد 22 بهمن + چند انشا زیبا درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

انشا در مورد 22 بهمن : انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطف تاریخ این سرزمین است. انقلابی که پس از سال‌ها ظلم و ستم، آزادی و استقلال را به مردم ایران هدیه داد. 22 بهمن، سالروز پیروزی این انقلاب بزرگ، یادآور ایثار و از خودگذشتگی ملتی است که برای رسیدن به آزادی و استقلال، جان خود را فدا کردند.

در ادامه 7 انشا مختلف و دانش آموزی ، با زبانی ساده و روان و حتی مناسب برای کودکان در مورد 22 بهمن برای مقاطع تحصیلی مختلف گردآوری شده است.

انشا شماره یک :

انشا در مورد 22 بهمن : بهمن ماه برای کشور ما بسیار خاطره انگیز است زیرا در این ماه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1357 به پیروزی رسید. پدر و مادرهای ما از آن روزهای غرور آفرین خاطرات بسیاری دارند و ما هر سال 12 بهمن تا 22 بهمن را که دهه فجر نامیده می شود، جشن می گیریم.

مردم ایران در آن سالها همه با هم متحد شدند و پای خواسته های خود ایستادند و شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب کردند تا زمانی که شاه را فراری دادند. مردم به ستوه آمده از ظلم رژیم شاهنشاهی همه باهم به جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) رای دادند تا عدالت و آزادی در جامعه برقرار شود.

آنها دیگر شاه و طاغوت را نمی خواستند و در راه استقلال کشور بدون هیچ ترسی جان خود را فدا می کردند. در آن روزهای تاریخی همه مردم از بچه ها تا بزرگسالان یک صدا شعار مرگ بر شاه سر دادند تا بالاخره شاه از کشور فرار کرد. امام خمینی دوازدهم بهمن پس از سالها تبعید به ایران بازگشت و انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی رساند.

در این ده روز ما مدرسه را تزئین می کنیم و مراسم مختلفی برای شادی بچه ها ترتیب می دهیم. این روزها همه ما شاد هستیم و یاد شهدای راه آزادی را گرامی می داریم. در روز 22 بهمن نیز همراه با خانواده در راهپیمایی سراسری شرکت می کنیم تا دشمنان ما بدانند که هنوز پای آرمان های امام ایستاده ایم.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن یکی از بزرگترین اتفاقات دنیا و یک معجزه بود که امام خمینی (ره)  پس از سالها مبارزه با رژیم شاهنشاهی آن را به ثمر رساند. با رفتن شاه بساط ظلم و ستم در کشور جمع شد و همه مردم به امید روزهای بهتر شروع به ساختن ایران کردند.

ما امروز پس از گذشت 45 سال از انقلاب، دهه فجر را با افتخار جشن می گیریم و با آرمان های امام جهت پاسداری از ارزش های انقلاب بیعت می کنیم. ما بچه ها با اینکه در آن دوران نبودیم ولی از آن روزها بسیار شنیده ایم و قدردان زحمات افرادی هستیم که از همه چیز خود گذشتند تا ما امروز طعم استقلال و آزادی را بچشیم. ما امیدواریم که رهرو خوبی برای شهدای انقلاب باشیم و همیشه یاد آنها را زنده نگه داریم.

انشا شماره دو

انشا در مورد 22 بهمن : 22بهمن ماده روز پیروزی مردم ایران و یکی از روزهای فراموش نشدنی برای همه ما است. انقلاب ایران پس از سالها تلاش و شهید شدن تعداد زیادی از مردم آگاه و فهمیده به رهبری امام خمینی در سال 1357 به پیروزی رسید. این انقلاب برگرفته از عاشورای حسینی بود و با پیروزی خون بر شمشیر به ثمر رسید.

در آن سالها کشور ما تحت سلطه کشورهای مختلف خصوصا آمریکا بود و هیچ استقلالی نداشت. تمام منابع کشور توسط این کشورها به تاراج می رفت و مردم ایران هر روز فقیرتر می شدند. علاوه بر این اندیشه های غربی به کشور القاء می شد و ما هر روز از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دورتر می شدیم. شاه تحت سلطه کشورهای اروپایی تلاش می کرد فرهنگ اروپایی را در ایران گسترش دهد و مردم از این وضعیت رضایت نداشتند.

مردم به ستوه آمده از این همه ظلم و تهاجم فرهنگی بالاخره به رهبری امام خمینی انقلاب کردند و شاه را از مملکت بیرون انداختند. مبارزه برای انقلاب حدود 15 سال طول کشید و با اتحاد همه مردم سرانجام در روز 22 بهمن به پیروزی رسید.

ایران امروز ما نتیجه و ثمره پایداری مردمی است که با عقاید مختلف از هر قشری در کنار هم ایستاند و با نثار خون خود پرچم آزادی را به اهتزار درآوردند. به همین دلیل ما هر ساله دهه فجر را از 12 تا 22 بهمن جشن می گیریم و با امام و شهدا برای ماندن در راه آنها تجدید بیعت می کنیم.

دهه فجر در تمام مدارس و ادرات جشن و شادی به پا می شود و ضمن گرامیداشت آن روزهای تاریخی به ما یادآوری می کند که باید راه شهدا و امام را برای حفظ انقلاب اسلامی ادامه دهیم.

همچنین نباید در هیچ شرایطی اجازه بدهیم دشمنان ایران و اسلام به انقلاب و وحدت ملی ما خدشه ای وارد کنند. در این روز بزرگ همه با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به دنیا نشان می دهیم که در هر شرایطی پای انقلاب خود می ایستیم و از آرمان های اسلامی خود دفاع می کنیم.

انشا شماره سه

انشا در مورد 22 بهمن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی: دهه فجر روزهای فراموش نشدنی برای ملت ایران است. در این روزهای تاریخی ما برای استقلال و آزادی خود فریاد زدیم و به رهبری امام خمینی (ره) ایران را از زیر سلطه آمریکا و کشورهای اروپایی نجات دادیم.

پس از مبارزه طولانی با رژیم شاهنشاهی بالاخره در روز 12 بهمن ماه سال 1357 امام خمینی پس از سالها تبعید به ایران بازگشت و بساط ظلم و ستم را از کشور برچید.

ایشان در بدو ورود به گلزار شهدای تهران رفتند و در آنجا با مردم پیمان بستن که قوانین اسلامی را در این سرزمین اجرا کنند تا عدالت و برابری در همه جا گسترده شود. دهه فجر فرصتی برای بازنگری باورهای ایرانی و اسلامی و همچنین گرامیداشت افرادی است که جان خود را در راه آزادی ایران فدا کردند.

با آمدن امام پلیدی ها و سیاهی از این کشور رخت بربستند و امید در دل ایرانی ها زنده شد. پیروزی انقلاب همانطور که امام فرمودند معجزه الهی بود. انقلاب نوری بود که ظلمات طاغوت را در هم شکست و استقلال و آزادی را برای مردم به ارمغان آورد.

مردم ایران هر سال در روز 22 بهمن برای گرامیداشت خون هایی که در راه انقلاب ریخته شد به خیابان ها و می آیند و از انقلاب اسلامی دفاع می کنند. 22 بهمن روز تجدید پیمان با شهدا و روزی است که مردم به جهانیان ثابت می کنند پای انقلاب خود ایستاده اند.

ما باید قدر انقلاب و زحماتی که سالها برای پیروزی آن کشیده شد را بدانیم و به دشمنان ایران اجازه ندهیم حتی لحظه ای به این فکر کنند که می توانند ما را از راه امام خود دور کنند. ما بچه ها تا آخرین قطره خون با افتخار پای انقلاب ایستاده ایم و به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد استقلال ایران اسلامی را از بین ببرد.

انشا شماره چهار

انشا در مورد 22 بهمن : روز 22 بهمن در تاریخ ایران یک روز خاص است که هیچ کس آن را فراموش نمی کند. حتی ما که در آن دوران حضور نداشتیم از رشادت و  خودگذشتگی جوانان در اون روزها به خود می بالیم و امیدواریم پیرو راه آنها باشیم. روز 22 بهمن روز استقلال و آزادی ایران و بزرگترین جشن ملی ما است.

ما هر سال دهه فجر که از 12 تا 22 بهمن ماه است را در مدارس جشن می گیریم. در این روزهای پر افتخار تمام مدرسه تزئین می شود و بچه ها با خواندن سرودهای حماسی سال 1357 یاد و خاطره آن روزها را زنده می کنند.

در آن روزهای پر تب و تاب، رژیم شاه هر کاری کرد تا مانع بازگشت امام خمینی به ایران شود اما توان مقابله با خواست مردم را نداشت و سرانجام در صبح روز 12 بهمن 1357 هواپیمای حامل امام در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. مردم از سراسر ایران برای استقبال از امام خمینی (ره) به تهران آمده بودند و خیابان ها مملو از جمعیت بود.

امام با رهنمودهای سازنده خود ایران را از زیر سلطه ستمگران و کشورهای غربی درآورد و مردم پس از سالها طعم استقلال و آزادی را چشیدند. پس از رفتن شاه عدالت و برابری در ایران حاکم شد و به خواست جمع کثیری از مردم که به جمهوری اسلامی رای دادند قوانین اسلام در کشور اجر شد.

ما که اکنون در ایران آباد و آزاد زندگی می کنیم باید قدر شهیدان راه آزادی و زحمات امام فرزانه ملت را بدانیم و تلاش کنیم با حفظ انقلاب از پایمال شدن خون شهدا جلوگیری کنیم. مراسم دهه فجر در واقع یادبودی برای فراموش نکردن جانفشانی فرزندان ایران است آنها که از زندگی خود برای به استقلال رسیدن کشورشان گذشتند و ما همواره به داشتن چنین فرزندانی افتخار خواهیم کرد.

انشا شماره پنج

انشا در مورد 22 بهمن و دهه فجر : 45 سال پیش در چنین روزهایی مردم ایران دست در دست هم نظام ستمگر شاهنشاهی را درهم شکستند و پیروزی خود را در روز 22 بهمن جشن گرفتند. انقلاب ایران حاصل اتحاد، پایداری و از خودگذشتگی مردمی بود که از ستم های رژیم شاه به ستوه آمده بودند. آنها در راه آزادی ایران از جان خود گذشتند تا ما امروز آزاد و مستقل زندگی کنیم.

دهه فجر سالروز بزرگداشت کسانی است که به رهبری امام خمینی سالها زحمت کشیدند و شکنجه شدند تا انقلاب ایران به ثمر نشست. ما این روزها را هر سال با آذین بستن مدارس، ادارات و خیابان ها جشن می گیریم. دهه فجر برای هر ایرانی تداعی کننده حس غرور آفرینی است که طومار یک امپراتوری 2500 ساله را در هم پیچید.

فرار شاه از ایران و ورود امام خمینی به کشور با تمام محدودیت های اعمال شده نشان دهنده اتحاد ملتی است که از ظلم و ستم شاه خسته شده و با تمام وجود خواهان استقلال و عدالت بودند. امام خمینی (ره) بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران است. ایشان فرمودند فقیر و غنی با هم برابر و برادرند و بیش از هر چیز به گرفتن حق مظلومان و مستضعفان توجه می کردند.

مردم در روزهای پیروزی انقلاب در سال 1357 در بام منازل بانک الله اکبر سر می دادند و اتحاد خویش را به رخ محمد رضا شاه می کشاندند که برای جلوگیری از تجمع مردم حکومت نظامی برقرار کرده بود. آنها سرانجام با پافشاری خود شاه را از مملکت بیرون کردند و همه باهم در روز 12 بهمن به استقبال امامشان شتافتند.

مردم در روز 22 بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است به خیابان ریختند و با پخش گل و شیرینی این روز بزرگ را جشن گرفتند. ما نیز پس از گذشت سالها از این واقعه تاریخی هر سال 22 بهمن به خیابان ها می رویم و پیروزی انقلاب را همه باهم جشن می گیریم.

انشا شماره شش

انشا در مورد 22 بهمن و پیروزی انقلاب : دهه فجر و 22 بهمن ماه روزهای به یاد ماندنی و پرافتخاری برای ما ایرانیان هستند. این روزها نتیجه ایستادگی و اتحاد مردمی بود که با کمترین امکانات به مبارزه با یک سلطه 2500 ساله پرداختند.

آنها به امید یک حکومت عدالتخواه و اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به روش های مختلف سالها با رژیم شاهنشاهی مبارزه کردند. مردم به ستوه آمده ایران سرانجام در سال 1357 با دستان خالی به خیابان ها آمدند و مبارزه علنی خود را آغاز کردند.

در راه این انقلاب بزرگ و معجره وار انسان های زیادی جان خود را از دست دادند ولی از پای ننشستند. مردم ایران با اتحاد و پایداری شعارهایی علیه رژیم شاه سر می دادند و خواستار ورود امام خمینی به ایران بودند اما حکومت که از پیروزی مردم می ترسید از ورود امام خمینی به ایران جلوگیری می کرد.

این مبارزات در سال 1357 که سال پیروزی انقلاب اسلامی است به اوج خود رسید و مردم ایران به شیوه های گوناگون نارضایتی خود را از حکومت شاه اعلام می کردند که در نهایت باعث شد شاه از مملکت فرار کند.

فرار شاه پیروزی بزرگی برای مردم تلقی می شد و آنها با انگیزه بیشتری به مبارزه ادامه دادند تا بالاخره در دوازدهم بهمن ماه سال 1357 امام خمینی پس از سالها دوری به ایران بازگشت و در روز 22 بهمن ماه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

ما هر سال دهه فجر که سالروز ورود امام خمینی به ایران است را تا روز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه جشن می گیریم و یاد  و خاطرات شهدای راه آزادی را گرامی می داریم.

ما بچه ها اگرچه در آن دوران حضور نداشتیم ولی اگر بودیم حتما از جان خودمان در راه اندیشه و آرمان های امام می گذشتیم و کمک می کردیم که انقلاب زودتر به پیروزی برسد. ما در مدرسه خود این روزها را جشن می گیریم و سرود حماسی می خوانیم تا یاد اون روزهای تاریخی را در دل مردم زنده نگهداریم.

مهمتر از همه اینکه یادآور شویم در راه آزادی این کشور خون های زیادی ریخته شده است و ما به عنوان یک عضو کوچک از این جامعه وظیفه داریم از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان محافظت نماییم.

انشا شماره هفت :

انشا در مورد 22 بهمن : 22 بهمن، روز پیروزی، روز سرنگونی رژیم ستم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است. این روز، نقطه عطفی در تاریخ ایران و نمادی از آزادی، استقلال و جمهوریت است.

در دهه 50، مردم ایران تحت حکومت ستم شاهی پهلوی، زندگی سخت و دشواری داشتند. شاه و درباریان او، مردم را به استثمار می کشیدند و آزادی و استقلال را از آنان سلب کرده بودند. مردم ایران، به رهبری امام خمینی، علیه این رژیم ستمگر قیام کردند و پس از 15 سال مبارزه، سرانجام در 22 بهمن 1357، موفق به سرنگونی آن شدند.

پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی عظیم در تاریخ ایران ایجاد کرد. با پیروزی انقلاب، مردم ایران، آزادی و استقلال خود را به دست آوردند و نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اسلام و مردم سالاری دینی، تأسیس شد.

انقلاب اسلامی، تأثیرات عمیقی بر جهان اسلام و حتی جهان داشت. این انقلاب، الهام بخش مردم مسلمان سراسر جهان برای مبارزه با ظلم و استعمار شد.

22 بهمن، روز پیروزی، روز ملی ایران است. این روز، یادآور فداکاری ها و از خودگذشتگی های ملت ایران برای آزادی و استقلال است. ما، وظیفه داریم که یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی بداریم و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، تلاش کنیم.

پیام انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی، پیامی مهم برای همه انسان ها دارد. این پیام، این است که انسان ها می توانند با ایمان و تلاش، بر ظلم و ستم پیروز شوند. انقلاب اسلامی، نشان داد که مردم، با اتحاد و همدلی، می توانند هر حکومت ستمگری را سرنگون کنند.

ما، باید این پیام را به همه انسان ها در سراسر جهان برسانیم. ما باید به آنان نشان دهیم که با ایمان و تلاش، می توانند زندگی بهتر و سعادتمندانه تری برای خود و دیگران رقم بزنند.

مطالب پیشنهادی :

انشا در مورد نامه ای به پدرم

انشا در مورد روز پدر با مقدمه و نتیجه

انشا سفر خیالی به گذشته

انشا در مورد روزی که دوست دارم تکرار شود

3.3/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا