انشا و مقاله

انشا در مورد نامه ای به پدرم 💌 4 انشا قشنگ درباره نامه به پدر

انشا در مورد نامه ای به پدرم : پدر، واژه ای که با شنیدنش، قلبم از عشق لبریز می شود. پدر، ستون محکم خانه، تکیه گاه امن زندگی و قهرمان بی تیتر من است. پدر، کسی که از هیچ تلاشی برای خوشبختی من دریغ نمی کند. پدر، کسی که با عشق و محبت بی منت، زندگی را برایم معنا می بخشد.

انشا نامه ای به پدرم (1)

پدرم ای مهربانترین مرد روی زمین این نامه را برای تو می نویسم تا از زحمات تو قدردانی کنم. بابا جونم من از تو ممنونم که هر روز از صبح تا شب سرکار می روی تا من هیچ کم و کسری نداشته باشم. خانه بدون تو بی فروغ است و من به تو افتخار می کنم که با تمام سختی ها خم به ابرو نمی آوری.

پدر مظهر شجاعت و جوانمردی است او تمام عمر و جوانی خودش را صرف خانواده اش می کند و بدون هیچ منتی از تمام خواسته های خودش برای تهیه مایحتاج خانه می گذرد. پدرم تو سرآغاز عشقی و روح زندگی را به خانه می دمی. وقتی به خانه می آیی شور و شوق را با خودت به ارمغان می آوری و با لبخندت روح مرا به پرواز در می آوری.

 پدر عزیزم تو جان منی و من تو را از صمیم قلبم دوست دارم. تو یکی از بهترین آفریده های خدا و فرشته ای بی ادعایی که از تمام خواسته های خودت برای خوشحالی خانواده ات می گذری. من به دست های پینه بسته تو بوسه میزنم و می خواهم بدانی که قدردان زحمات تو هستم.

پدر مهربانم من با وجود تو احساس امنیت دارم و از هیچ جیزی نمی ترسم. من تمام عمرم به تو که مانند کوهی پشت من ایستاده ای با خیال راحت تکیه می کنم چون می دانم همیشه حواست به من هست. بابای عزیزم من از تو ممنونم که با وجود خستگی بسیار زیاد با من بازی می کنی به حرفهایم گوش می دهی و برایم قصه می خوانی. امیدوارم وقتی بزرگ شدم بتوانم کمی از زحماتی که در این سالها برای من کشیده ای را جبران کنم.

پدر جانم من دوست دارم همیشه پیشم باشی ولی می دانم که مجبوری از صبح برای کار کردن بیرون بروی. من روزهای تعطیل خیلی خوشحال هستم چون تو بیشتر پیش ما هستی و باهم به گردش و تفریح می رویم.

پدر عزیزم تو آرامش و امنیت را به خانواده هدیه می دهی. تو با اینکه بیشتر روز خانه نیستی اما برای ما همه چی تهیه می کنی تا ما در آسایش باشیم. بابا جونم وقتی تو را در آغوش می کشم بوی خدا می دهی و آنقدر مرا آرام می کنی که هیچ غم و غصه ای در دنیا نداشته باشم. من با وجود تو هیچ چیزی کم ندارم و از خدا می خواهم همیشه تو را سالم و سلامت نگه دارد.

انشا در مورد نامه ای به پدرم (2)

پدر عزیزم این نامه کودکانه را به تو تقدیم می کنم که بزرگترین و مهربانترین مرد روی زمین هستی. پدر جانم تو بی همتایی و زبان من از توصیف مهربانی های تو قاصر است. تو تمام سختی ها را به دوش می کشی تا من راحت و آسوده در خانه زندگی کنم. من از تو ممنونم که تمام روز بیرون از خانه کار می کنی تا همه چیز برای من فراهم باشد. تو آرام جان منی و من تمام روز منتظرم تا تو به خانه بیایی.

تو چلچراغ خانه هستی و بدون تو خانه ما روح ندارد. من همیشه دلم برای تو تنگ است و منتظرم که تو را ببینم و دست در دست هم به بازی و شادی بپردازیم. پدر عزیزم تو مایه افتخار و دلگرمی من هستی و وقتی در کنارت می ایستم به دلیل داشتن همچین پدر مهربان و قوی احساس غرور می کنم.

من از این همه خوبی و فداکاری تو ممنونم و بر دست های پینه بسته و صورت خسته ات بوسه می زنم. تو ناب و زلالی و علیرغم ظاهرت که کمی سخت و خشن به نظر می رسد قلب بزرگ و مهربانی داری. من خدا را شکر می کنم که پدر بی نظیری همچون تو دارم و همیشه برای سلامتی تو دعا می کنم.

بابا جونم تو یکی از فرشته های بهشتی هستی که خدا به ما هدیه داده است. تو قلب تپنده خانه هستی و وجود تو دل و روح من را صفا می بخشد. من از تو ممنونم که برای مراقبت و محافظت از من هر کاری از دستت بر می آید می کنی. مرا ببخش اگر گاهی بداخلاقی می کنم و به حرفهایت گوش نمی کنم اما بدان که قلبم خانه همیشگی توست و بدون تو که مانند کوهی استوار در کنارم ایستاده ای زندگی من معنایی نخواهد داشت.

انشا در مورد نامه ای به پدر (3)

پدر خوبم، ای قهرمان روزهای سختی اگرچه در ابتدا نوشتن در وصف تو بسیار ساده به نظر می رسد اما بسیار دشوار است که این همه خوبی و گذشت را بر روی کاغذ بیاورم. من زحمات و فداکاری های تو را با پوست و استخوان خود احساس می کنم و با تمام جانم از تو سپاسگزارم.

پدرم ای کوه پرصلابت خانه، نفس گرم تو به من امید زندگی می دهد و من با وجود عشق تو از زندگی هیچ هراسی ندارم. ای یگانه مرد قدرتمند زندگی ام، نام تو چراغ راه من است و آغوشت همواره پناه خستگی های من خواهد بود. بابا جونم وقتی دست های مرا می گیری احساس قدرت می کنم و توانایی انجام هر کاری را دارم. تو قهرمان زندگی منی و همیشه دعا می کنم سالم و سرحال باشی.

پدر مهربان و فداکارم از تو ممنونم که با وجود تمام خستگی های روزانه به کارهای من رسیدگی می کنی. تو بهترین پدر دنیایی و نشان دادی فرشته ها می توانند مرد باشند. من از تو ممنونم که با سختی فراوان هر چه را که من نیاز دارم فراهم می کنی. امیدوارم وقتی بزرگ شدم بتوانم کمکت کنم تا تو وقت استراحت بیشتری داشته باشی. بابا جونم من هر چه دارم از تو دارم و می دانم که تو جوانی خودت را به پای من ریخته ای تا در آرامش بزرگ شوم.

من این نامه را به تو تقدیم می کنم که هیچ چیز را از من دریغ نکردی و با عشق و محبت خود قلب مرا سرشار کردی. تو یک فرشته هستی و من نمی توانم حتی یک لحظه نبودن تو را تصور کنم. قلب من برای تو می تپد و تو ضربان زندگی در خانه هستی.

پدر خوبم من به عشق تو زنده ام و تلاش می کنم در آینده مانند تو یک انسان موفق و مفید باشم. من دست هایت را می بوسم که یک تکیه گاه قوی برای قد کشیدن من است و از خداوند می خواهم که تو را تا همیشه برای من حفظ کند.

انشا در مورد نامه ای به پدرم (4)

نوشتن در مورد پدر و قدردانی از زحمات او خیلی سخت است زیرا توصیف این مرد بزرگ در نوشته ها نمی گنجد. پدر برای من مفهوم زندگی است و من راه و رسم زندگی کردن را از او یاد گرفتم. او با فداکاری خود بهترین شرایط را برای من و خانواده مهیا می کند. پدر از خواب و استراحت خود می گذرد و حتی در دوران بیماری نیز سرکار می رود تا ما آسایش داشته باشیم. چگونه می توان قدردان زحمات او بود که این گونه از خود می گذرد.

پدر عزیزم، یار و یاور همیشگی ام من تو را تا بی نهایت دوست دارم و امیدوارم فرزند خوبی برای تو باشم. بدی های مرا ببخش و بدان که من همیشه و در هر حال به تو نیاز دارم. تو عشق زندگی من هستی و امیدوارم با موفقیت های خودم بتوانم تو را خوشحال کنم. از تو ممنونم که بدون هیچ چشم داشتی تمام عمر و زندگی خودت را وقف من کرده ای و من دست بوس تو هستم.

بابای عزیزم من می دانم که تو سختی های زیادی را در طول روز تحمل می کنی و وقتی به خانه میایی بسیار خسته ای. کاشکی می توانستم در این راه کمک حالت باشم. ممنونم که با تمام توان خودت برای آسایش و رفاه ما زحمت می کشی. تو یک قهرمان بی همتا هستی و من تا وقتی زنده هستم به تو افتخار می کنم.

تو چشمه دانایی و معرفتی و من درسهای زیادی از تو آموخته ام که چراغ راه آینده من خواهد بود. پدر عزیزم من هر چه دارم از تو و مهربانی هایت است و به تو افتخار می کنم که همیشه قوی و مانند کوه با صلابت هستی. بابا جونم من با پشت گرمی تو می توانم همه سختی ها را تحمل کنم و تا وقتی تو را دارم از هیچی نمی ترسم. با وجود پدر خوبی مانند تو، من هم انسان موفقی می شوم و تمام زندگی خود را مدیون تو هستم که درس های ارزشمندی همچون فداکاری در راه خانواده را من آموختی.

پدر عزیزتر از جانم، تو قلب منی و من خدا را به خاطر وجود تو شکر می کنم. تو لایق پرستشی و هیچ کس نمی تواند مانند تو به پیشرفت من در زندگی کمک کند. من از تو ممنونم که با صبر و حوصله در درس های سخت به من کمک می کنی و به من دلگرمی می دهی تا آنها را زود یاد بگیرم.

تو تکیه گاه همیشگی من هستی و دست های مردانه و پر توان تو به من کمک خواهد کرد در این دنیا به هر چه می خواهم برسم. پدر عزیزم با این نامه کوتاه از تلاش و صبوری تو تشکر می کنم  و از خداوند بهترین ها را برای تو می خواهم.

مطالب پیشنهادی :

انشا در مورد روز پدر با مقدمه و نتیجه

چگونه به پدر و مادر خود نیکی کنیم سوم دبستان

عکس نوشته پدر فوت شده

عکس نوشته فوت پدربزرگ

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا