مطالب درسی

هم خانواده قانع + 2 هم خانواده برای کلمه قانع و مترادف و متضاد کلمه قانع

هم خانواده کلمه قانع، مقنع و قناعت است. کلمات هم خانواده ها از لحاظ معنایی و وزن با کلمه اصلی هماهنگ بوده و معنای مشابهی دارند. شما با پیدا کردن ریشه یا اصل کلمه مورد نظرتان که 3 حرف است به راحتی می توانید برای کلمات مختلف هم خانواده بنویسید. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با معنی کلمه قانع، مترادف و متضاد این کلمه را ذکر می کنیم لطفا همراه ما باشید.

مترادف های واژه قانع عبارتند از متقاعد، سازگار، خرسند، خشنود، راضی، مقنع، مطمئن، صرفه جو، قناعت پیشه و سیر. این کلمات هم خانواده واژه قانع هستند و شما می توانید به عنوان جایگزین از آنها در نوشته های خودتان استفاده کنید.

برای تقویت زبان فارسی در دوران ابتدایی یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، یاد گرفتن مترادف، متضاد و هم خانواده های یک کلمه است. آموختن آنها باعث می شود معنی یک کلمه را بهتر درک کنید و در ذهن شما ماندگار می شود.

حالا که با مترادف و هم خانواده کلمه قانع آشنا شدید خالی از لطف نیست که بدانید معادل فارسی آن خشنود، سازگار، اندک خواه و خرسند است. همانطور که می توانید حدس بزنید متضاد واژه قانع ، ناخشنود است.

در پایان به معنی این واژه در فرهنگ لغات فارسی می پردازیم. در لغت نامه دهخدا واژه قانع، خواهنده و خرسند، خرسند به بهره خود، راضی به قسمت و بسنده کار معنی شده است. در فرهنگ عمید و معین نیز معنی کلمه قانع، راضی و خشنود ذکر شده است.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده معرفت

هم خانواده مشغول

هم خانواده قاضی

هم خانواده قشنگ

هم خانواده عشق

هم خانواده عمیق

هم خانواده گفتار

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا